• Piiiip

tips på vita, rosa o blå blommor?

Har fått fullständig idétorka! Hoppas det finns någon vänlig själ som kan ge mig lite tips när det står helt still...

Vårt färgtema är grönt, vitt och lite, lite kyligt rosa och blått.

Så nu söker jag växter och blommor till alla blommor (bukett, corsage, kyrkan och festen) Eftersom ett av temaorden är "grönskande" vill vi ju verkligen ha växter överallt. Mycket grönt, en del vitt och så lite med färg...

Men... för att hålla budgeten tänkte jag satsa på lite billigare blommor till kyrkan och festen... Så nu hoppas jag på tips om billiga växter och blommor. Gärna saker man kan odla själv. Bröllopet är tänkt i mitten av juni. Vad blommar naturligt då?

• Svar på tråden tips på vita, rosa o blå blommor?
  • Piiiip

Hej!

Tack för ditt svar!

Jag tror att lupiner skulle kunna funka delvis. Men min blivande man avskyr lupiner, så jag kanske kan komma undan med några enstaka, men inte enbart.

Därför tar jag gärna fler tips på blommor i våra färger!

• annikaolsson

murgröna funkar alltid, och det grönskar.
    det hittar man i skogen

du kan ju alltid prata med någon handelsträdgård om vad som blommar, de brukar ju veta...

• 20th century fox

murgröna är fridlyst i de flesta län tror jag..i alla fall i stockholm...men kanske du känner nån som har i trädgården och får plocka av dem?

• Piiiip

Hej!

Tack för alla tips! Ni är för gulliga!

Murgröna. Jag har funderingar på att köpa små plantor med murgröna och driva upp dem själv (men tidigare när jag gjort så så har de dött...=( vet inte om jag litar på mig själv som odlare). Jag älskar murgröna, så alternativet är att köpa färdiga fina murgrönor och klippa från dem (vilket det lutar åt).

Hjärtan på tråd däremot brukar jag lyckas med, och den odlar jag just nu här och var i hemmet... men det behövs ju så mycket utav just hjärtan på tråd för att det ska synas.

Men om jag ska odla själv behöver jag idéer på enkla, lättodlade blommor (kanske någon som har förslag?)Är det någon som vet hur det är med prärieklockor? Är de lättodlade?

Svar på tråden tips på vita, rosa o blå blommor?