• gotlandsulrika

Dalarna: Klockargården eller Åkerblads

Funderar på att åka till Dalarna och bo lite mysigt efter bröllopet. Vi har hundar och därför är urvalet lite begränsat.

Vi har fastnat för Åkerblads och Hotell Klockargården som båda erbjuder sviter för hundägare, båda ligger i Tällberg.

Några erfarenheter av dessa?, mysighetsfaktor?
    Vad kan man göra i trakterna i och kring tällberg i mitten av augusti?

Vi kommer att ha bil

• Svar på tråden Dalarna: Klockargården eller Åkerblads
  • Imma

Jag har inte bott på något av ställena, men min erfarenhet säger mig att det inte kan blir så himla fel i Tällberg. Det finns många exklusiva hotell i området och alla ligger fantastiskt vackert i sluttningen ner mot Siljan.

Siljansbygden är fylld med saker att titta på. Rättvik, Leksand, Carl Larssons Sundborn, Zorngården och Zornmuséet i Mora, Vida blick osv osv. Beroende på vad ni är intresserade av såklart.

• gotlandsulrika

Tackar för det!

Någon mer som vet?

• 14e november

Jag har bara bott på Åkerblads (iof konferens) men var då mkt nöjd. Jag tror att alla ställen i Tällberg är väldigt bra.

Passa på att bara mys och njut i Tällberg, kanske bila runt och "bara vara". Kontakta Siljan turism för mer konkreta tips.

Hoppas ni får det jättebra.

• lipaj

åkerblads o klockargården ligger precis mittemot varandra. Jag har bott på åkerblads flera gånger och är jättenöjd. Litet familjärt hotell. Klockargården brukar anordna temakvällar typp grillkväll etc. Annars njut bara av vackra tällberg till fots eller med bil.

• Vid havet

Jag har varit på bröllop på Åkerblads. Fantastiskt fint och mysigt. Maten var underbar!

• gotlandsulrika

Det låter ju bra. Bra tips att kontakta siljan turism.

Tack så mycket!

• Fly by night

För några år sedan var jag på bröllop på Klockargården i mitten av augusti.

Mysighetsfaktor? Hög (dock beroende på vad man tycker är mysigt ). Gudomlig mat, bra service och härliga frukostar.

Vi vandrade i de vackra omgivningarna och den storslagna naturen.

• HurraViSkaGiftaOss

Vi har bott på Klockargården och det var supermysigt. Åkte dit dagen efter vårt bröllop.
    Åt middag på Åkerblads och mitt var enormt gott, min mans var så dåligt att vi fick skicka tillbaka det. Han fick nytt men det var sådär. Vet inget om deras boende.

• gotlandsulrika

Jag hade bestämt mig för Åkerblads efter att ha pratat med dem två ggr om en viss svit som vi skulle få bo i (fast vi har två små hundar).

Sen när vi skulle boka var det tvärstopp, inga hundar där. Helt ok, men lite trist att de först okade 2 ggr. Blev så besviken!Nu blir det Klockargården som har en svit där man får ta med hundar. Blir säkert bra även om inte rummet ser lika fint ut.

Svar på tråden Dalarna: Klockargården eller Åkerblads