• zeddy

Vita blommor till tärnbukett?? Vilka ska de ha?

Ska försöka bestämma vad mina tärnor ska ha för buketter.. De ska ha på sig grön/turkosa klänningar, vita skor och vit sjal.

Jag ska ha crémefärgade rosor med hjärtan på snöre. Grön/turkost sidenband runt skaften.

Jag har funderat på om de ska ha lite olika vita blommor i sina buketter, blir det för mycket vitt och ska de ha någon färg i buketten också? Då är frågan vilken färg ska de ha? Har tänkt att linda runt vitt sidenband runt skaften på deras buketter.

Vad kan de ha för blommor i buketten helt enkelt? Vad finns det för vita? Bröllopet är 13 juni..

Vårt färgtema är: grön/turkost, vitt, silver/grå

Hjälp!!

• Svar på tråden Vita blommor till tärnbukett?? Vilka ska de ha?
  • Bella83

Det är väl superfint om de har helt vita buketter! Finns ju fina rosor, lijlor, kallor, etc

• zeddy

Tack!

Vad finns det mer för vita blommor??

• Mrs Harvie

Jag ska ha en vit bukett med rosor, ranunkel och luktärt

• zeddy

Mrs Harvie skrev 2009-03-30 16:08:33 följande:

Jag ska ha en vit bukett med rosor, ranunkel och luktärt
    Tack! Det är just sådana tips jag behöver
    Va fina blommorna var! Googlade..
  • Sååå lurade

Jag ska vit bukett med vita avalance/avalange(stavning?) rosor, fresia och några germina.

Tycker du ska hålla dig till vita buketter, skulle jag blanda i färg så skulle det vara nåt som matchar klänningarna, och hur många äkta turkosa blommor finns det

• zeddy

Sååå lurade skrev 2009-03-30 16:28:27 följande:

Jag ska vit bukett med vita avalance/avalange(stavning?) rosor, fresia och några germina.Tycker du ska hålla dig till vita buketter, skulle jag blanda i färg så skulle det vara nåt som matchar klänningarna, och hur många äkta turkosa blommor finns det
    Det blir säkert superfint också! Det är precis så jag tänker också, att det måste matcha klänningarna. Och som sagt.. inga turkosa blommor..

Mera tips tas gärna emot!
  • passionsblomman

Vit är nog faktiskt den allra största färgen på blommor, dvs det är VÄLDIGT mycket som finns i den färgen.
    Det finns pärlnålar, ståltråd och mycket anat som kan petas i som detalj för att piffa till buketterna extra.

Enklast, mest ekonomiskt och snyggast brukar det bli att säga rame n till floristen, dvs ungefärlig storlek och i ditt fall då, vita blommor m turkos detaljer, och så släppa floristen fri att fixa. Då behöver hon inte förbeställa specialblommor som hon får betala dyarare för, utan kan ta vad vita som är snyggast och bäst hos grossisten.

• jojoånick09

har sett att det är många som har orchidér i sina buketter så kanske vita orchidér?

• Vlora

Jag tycker vita Gerbini är väldigt vackra. Matcha med någon annan liten blomma i en temafärg om ni har någon så blir det jättefint tror jag...

• zeddy
    passionsblomman skrev 2009-03-30 17:53:48 följande:
    Vit är nog faktiskt den allra största färgen på blommor, dvs det är VÄLDIGT mycket som finns i den färgen.Det finns pärlnålar, ståltråd och mycket anat som kan petas i som detalj för att piffa till buketterna extra.Enklast, mest ekonomiskt och snyggast brukar det bli att säga rame n till floristen, dvs ungefärlig storlek och i ditt fall då, vita blommor m turkos detaljer, och så släppa floristen fri att fixa. Då behöver hon inte förbeställa specialblommor som hon får betala dyarare för, utan kan ta vad vita som är snyggast och bäst hos grossisten.
    Tack Passionsblomma! Det är just vad jag har funderat på, att låta floristen "gå lös" på de vita blommor hon tycker.. Jag tror nog att det är bäst, så slipper jag tänka mer på det! Det där med pärlnålar och ståltråd ska jag föreslå för henne så får vi se om hon kan få tag på det!

Tack alla som har hjälpt mig!
  • passionsblomman

Ja, det är inte ditt jobboch huvudbry utan hennes, såvida du inte har väldigt bestämda krav på vissa exakta blommor förstås!

zeddy skrev 2009-03-31 09:40:01 följande:
    Tack Passionsblomma! Det är just vad jag har funderat på, att låta floristen "gå lös" på de vita blommor hon tycker.. Jag tror nog att det är bäst, så slipper jag tänka mer på det! Det där med pärlnålar och ståltråd ska jag föreslå för henne så får vi se om hon kan få tag på det!Tack alla som har hjälpt mig!
Svar på tråden Vita blommor till tärnbukett?? Vilka ska de ha?