• josmarker

Tärngåva

Hej! Är det någon som har ngt förslag på vad man kan ge sina tärnor (har 2 st) i present? De är inte jätte förtjusta i halsband och ringar och örhänge känns lite tråkigt... Suck, idé torka!!

• Svar på tråden Tärngåva
  • FiaoJonny

Vad har du för budget kan vara bra att veta.

Skriv också dina tärnors intressen.
    Nu vet inte jag om du bor i Sthlm men det finns ett ställe som heter något i stil med studio, ligger i närheten av stureplan. Där blir man sminkad och får sen styla till sitt hår för att sedan bli fotograferad av en professionel fotograf. De tar ett gäng bilder i olika miljöer, detta kostar ingenting.
    Det du skulle kunna göra är att bjuda dina tjejer på typ två foton vardera (det är ganska dyrt).

Andra upplevelser:
    liveit.se

• Birana

Min syster som ska vara vår tärna har länge velat ha en väska och det är nog det hon ska få (en väldigt ovanlig och speciell väska) Vår fotograf som ställer upp nästan gratis ska få parfym (det är också något hon skulle uppskatta) Jag tror att det bästa är att köpa något som personen önskar sig och vill ha. Eftersom det är till tärna kan du säkert tänka ut något. Annars är det alltid bra att ge bort spa eller manikyr eller smink och sånt.

• MammaMiaa

En spa upplevelse, skönhets behandling som ansikts, maikyr & pedikyr

• Nezza

Ska man ge sina tärnor/sin tärna present?

• lecaroline

Jag tror det beror lite på hur mycket arbete de lägger ner. Som tack för hjälpen..
    Min kommer att få klänningen som hon älskar!!

• Nezza

Okej. Jo, det är klart har dom slitigt massor så. em klänningen kan dom ju få behålla. Dom är fina och passar till annan fest ocksåp :)

Vad ska jag med dom till efter bröllopet lixom?

• fiamartin

Jag funderar också på vad jag ska ge mina. För jag tror att något litet ska de minsann få. Det är svårt för dem att lägga ner så mkt. arbete så vi inte bor i samma stad... Tips! Manikyr kan iofs. vara något!

• fiamartin

P.s Ska man ge bestman något också?

• Nezza

Jag och min tärn ska göra manikyr dagen innan, kanske skulle kunna bjuda på den också... Får se ;)

• Fenixx
    fiamartin skrev 2009-04-07 18:56:45 följande:
    P.s Ska man ge bestman något också?
    ja vi kommer ge till våran tärna, bestman och toastmaster o toastmadame.
  • Lindasan

Hej,

Jag sa till min tärna att jag ville bjuda henne på smink och håruppsättning (klänningen får hon stå för själv eftersom jag inte har några direkta krav på modell). Tycker det känns bra, framförallt blir det väldigt mysigt att göra detta tillsammans på den stora dagen!

• jojoånick09

min hederstärna är min storasyster jag tror det blir ett smycke ett halsband som min kompis syster har gjort.. hon älskar vad det gäller att skapa allt mellan himmel o jord..
    tror det kan vara en fin grej som man kan minnas tillbaka till att när jag fick detta settet med halsband och örhängen var när jag gick som tärna för min lilla syster J.

• Sundance

Min blivandes bestmans (3st) får Gucci-slipsarna de har på sig under dagen.

Tärnorna är lite kluriga helt klart. På ett sätt så vill man ge något mer personligt. Tycker också att tanken på att få en heldag dagen innan med manikyr och så lät mysigt men skulle vilja ge något som blir ett minne, någon sak. Dessutom är 3 av dem sådana som alltid har naglarna fixade ändå. Har funderat på att låta dem ha smycken från Pilgrim under dagen som de sedan får behålla. Men jag måste erkänna att det nog bara är 2 av dem (har 4) som verkligen skulle uppskatta det. Jättesvårt!

• fiamartin

Vad kan man ge till bestman och toastmadame? Något som de gillar *funderar*.

Tärnorna skulle man kunna ge håruppsättningen men är det något som är kul?! Det används bara den dagen inte sen...

• Lyckliga83

sorry,svarar inte precis på din fråga men blev nyfiken:är det ett måste att ge tärnan en present?

• Stella2009

det undrar jag också... och toastpar och bestman..?

Lyckliga83 skrev 2009-04-18 22:21:42 följande:
    sorry,svarar inte precis på din fråga men blev nyfiken:är det ett måste att ge tärnan en present?
  • allehanda

Nej det är inte ett måste, det är ju ett hedersuppdrag att bli tillfrågad om att vara tärna osv.Betalning/gåva för att utföra hedersuppdrag är liksom inte förenligt.

• Robina67

mina döttrar var tärna så det behövdes inget extra där. Men däremot gav jag min toastmadame, som oxå var min storasyster, en delikatesskorg. Den hade jag fyllt med en vinflaska, én fin olivolja, pasta, fin brieost, toamtsås och kex och god choklad. I tema från Italien och allt var lite extra fint o gott! Hon fick oxå en chokladbehandling på ett spa. Hon hade hjälpt mig med mycket i planeringen och var strålande på hela bjudningen på kvällen!

• Kajsalisan

Delikatesskorg till toastmadame var smart. vi har ett toastmasterpar som nog skulle uppskatta en sådan. Har haft problem med att hitta något till dem. Våra tärnor får redan sina klänningar, uppsättning och smink så har faktiskt bara köpt varsitt enkelt "guaridan angel" armband från kyssjohanna..

Du kan inte köpa biljetter till någon konsert/evenemang? Något ni kan gå på alla tre kanske? Beror ju som sagt på din budget..

• phly

present kort till spa, el bio.
    allt beror på budgeten, och hur stort bröllop man har tycker jag.

Svar på tråden Tärngåva