• Anmy

Vita blommor i augusti+florist i gbg?

Okej...har en klar bild av buketten i mitt huvud och nu ska den ut.
    Skall ha en helt tät vit liten rund bukett med grässtrån som i bågar över blommorna fästa med vita pärlor. Det viktiga är att buketten blir helt tät, som en vit matta av blommor. Funderar på ranunkel? Finns de att få tag i augusti? Vita rosor kanske kan funka?
    Tar även tacksamt emot tips på bra florist i gbg!!!

Ps. idag blev det klänningsköp för mig!!!!! Wiiiiie, måste dela med mig av den fantastiska känslan att ha köpt sin brudklänning :)

Förresten...har man bukett när man gifter sig i rådhuset?????????

• Svar på tråden Vita blommor i augusti+florist i gbg?
  • passionsblomman

Mycket bättre med rosor, nejlikor eller Dahlior den tiden på året, även om det kan vara möjligt att beställa hem så är det inte säsong för ranunkler då.

KLART du kan ha bukett i rådhuset!

Jag har förtroende för Prinsgatans blommor, vet att de har gott rykte i branschen, men det finns säkerligen många duktiga.

• Anmy

Tack, har hört myckt gott om Prinsgatans, så det får nog bli dem, nära hemma oxå :)
    Ett hum om hur långt innan man bör ta kontakt med dem?

• passionsblomman

Nej, ingen aning hur tjockbokade de är, men anar att augusti är bra att boka i god tid då det ju börjar bli vår största bröllopsmånad numera...slå dem en pling och kolla!

Anmy skrev 2009-03-30 23:54:14 följande:
    Tack, har hört myckt gott om Prinsgatans, så det får nog bli dem, nära hemma oxå :)Ett hum om hur långt innan man bör ta kontakt med dem?
Svar på tråden Vita blommor i augusti+florist i gbg?