• arosi

    inbjudan

    hej hur kan man på ett bra sätt skriva att om vi inte får svar senast detta datum så antar vi att ni inte kommer på bröllopet fast lite finare

  • Svar på tråden inbjudan
  • Aleta

    Är ni säkra på att ni vill ha det så?

    Det är lätt hänt att någon glömmer att svara i tid eller att man missförstår varandra och någon tror att de har svarat ja och ni tror att de inte har svarat ännu.
    Båda sakerna hände oss, det hade inte varit så kul att stå där på bröllopsdagen och inte ha platser till vissa.
    En vän hade det t ex jättejobbigt med sitt personliga liv under flera månader och kom helt enkelt inte ihåg att svara. Hon hade blivit jätteledsen om hon inte hade fått komma för att hon glömde svara.

    Jag ville bara säga med detta inlägg att det känns lite hårt mot gästerna. Jag vet att många blir jättearga när det glöms bort att svara på bröllopsinbjudningar, men man ska inte glömma att även om de man bjuder blir jätteglada så är det inte någon stor händelse i deras liv.

    Dessutom så hör det till etiketten att alltid svara på en bröllopsinbjudan vare sig man kommer eller ej. Det är lite synd att införa nya regler som kanske sprider sig. En del tar redan det du vill uppnå för givet, svarar man inte så kommer man inte. Jag tycker att det är jättetråkigt och det gör många med mig här på BT också, så därför ber jag er att fundera en gång till.

    Ni kan ju istället låta gästerna vara på lite enklare sätt, t ex SMS, men ett svar tycker jag att ni ska ha.

    Med det sagt så ska jag svara på din fråga också, artigare än så här får jag inte till det:
    "Vi ser med glädje fram emot era svar som vi vill ha absolut senast den x/x. Efter det datumet kan vi tyvärr inte ta emot fler anmälningar"

    Sorry att det blev ett så långt inlägg, jag vill inte kritisera dig, bara be dig att tänka över det en gång till.

  • lecaroline

    Skriv istället att alla ska osa även de som inte kommer...

  • arosi

    hej tack för svar anledningen till att man gärna vill veta hur många som kommer i vårt fall är att det rör sig om över 200 gäster och det ska ordnas med plasering och mycket annat . det var mer därför jag ville ha något skrivet i den stlen

    Tack för svar

  • Aleta

    Oj, många gäster, kul.
    Lycka till med allt!


    arosi skrev 2009-03-31 11:08:12 följande:
    hej tack för svar anledningen till att man gärna vill veta hur många som kommer i vårt fall är att det rör sig om över 200 gäster och det ska ordnas med plasering och mycket annat . det var mer därför jag ville ha något skrivet i den stlen Tack för svar
Svar på tråden inbjudan