• Yesh I do

Brudbukettshjälp!

Är usel på blommor och behöver tips och råd! De skor jag ska ha på bröllopet är ljust ljust rosa...hon på skoaffären tipsade om att matcha dem med champagnefärgade rosor. Låter bra. Men vad kan man ha för blomma mer till?

• Svar på tråden Brudbukettshjälp!
  • passionsblomman

Det där ska du ta med din florist. Det är helt orimligt att man som brud ska kunna leta rätt på olika blommor alldeles själv. Det är ju EN del i att brudbuketten inte är ett arbete vilket som helst: Floristen ska ju skapa en bukett som passar dig och blire en del av helheten på ett härligt sätt. Får man bara förutsättningarna, så är det ju dessutom det som är det roliga: ta fram och visa förslag och tankar.

Jag lovar dig att en duktig florist hjälper dig och kan plocka fram material du inte visste förut hur vackra de kan bli.
    Berätta för henne om dig själv, Hur du är, vilken stil du har om din klänning och dina skor etc.

• Yesh I do

Tack =) Ska kolla lite med dem..saken är att jag bara ska köpa blommorna och sedan ska en kompis göra min bukett. Hon är duktig på att göra buketter men inte så bra på att komma med förslag =/

passionsblomman skrev 2009-03-31 13:37:24 följande:
    Det där ska du ta med din florist. Det är helt orimligt att man som brud ska kunna leta rätt på olika blommor alldeles själv. Det är ju EN del i att brudbuketten inte är ett arbete vilket som helst: Floristen ska ju skapa en bukett som passar dig och blire en del av helheten på ett härligt sätt. Får man bara förutsättningarna, så är det ju dessutom det som är det roliga: ta fram och visa förslag och tankar.Jag lovar dig att en duktig florist hjälper dig och kan plocka fram material du inte visste förut hur vackra de kan bli.Berätta för henne om dig själv, Hur du är, vilken stil du har om din klänning och dina skor etc.
  • passionsblomman

Okej... jag DÅ har du ju ett jobb framför dig förstås.

Du behöver ju få ihop en helhet, det är ju egentligen tankarna och förslagen som är den större delen av bukéttjobbet. Att knyta ihop det är ju liksom "bara" det sista.

När gifter du dig?

Yesh I do skrev 2009-03-31 13:51:58 följande:

Tack =) Ska kolla lite med dem..saken är att jag bara ska köpa blommorna och sedan ska en kompis göra min bukett. Hon är duktig på att göra buketter men inte så bra på att komma med förslag =/
  • Yesh I do

Vi gifter oss den 18 juli, så det är ju ganska gott om tid...men när man inte kan nåt så tar det ju ganska lång tid... Jag har precis googlat på pioner och de ser fina ut...men!

passionsblomman skrev 2009-03-31 13:55:03 följande:
    Okej... jag DÅ har du ju ett jobb framför dig förstås.Du behöver ju få ihop en helhet, det är ju egentligen tankarna och förslagen som är den större delen av bukéttjobbet. Att knyta ihop det är ju liksom "bara" det sista.När gifter du dig?Yesh I do skrev 2009-03-31 13:51:58 följande:
  • FelizLane

googla på brudbuketter tycker jag... titta på bilder. Sen funderar du ut vilka färger du tycker om. Har du någon favorit blomma? Annars tycker jag att det är superfint att bara ha pioner i en rund bukett och kanske lite brudslöja emellan och grönt runt om!

• Yesh I do

Efter lite surfande så lutar det åt pioner i lite olika rosa färger...! Jag vill gärna ha det ganska enkelt och det känns som en rimlig variant!

FelizLane skrev 2009-03-31 15:26:31 följande:
    googla på brudbuketter tycker jag... titta på bilder. Sen funderar du ut vilka färger du tycker om. Har du någon favorit blomma? Annars tycker jag att det är superfint att bara ha pioner i en rund bukett och kanske lite brudslöja emellan och grönt runt om!
  • passionsblomman

Ja, om du inte själv har ett superblomintresse och hon som hjälper dig inte har världens mest kreativa idéer,så håll det enkelt! Pioner är enkelt. Bara att beställa till rätt datum.

Yesh I do skrev 2009-03-31 15:37:03 följande:

Efter lite surfande så lutar det åt pioner i lite olika rosa färger...! Jag vill gärna ha det ganska enkelt och det känns som en rimlig variant!
Svar på tråden Brudbukettshjälp!