• lillkickan77

kopparspiral som vandrat ut i kroppen...

Hallå där!

Jag undrar om nån varit med om att kopparspiralen vandrat ut ur livmodern och iväg i kroppen? Jag var på ett ulraljud för att se om den fanns kvar då inte bm hittade trådarna. Gyn såg den inte på UL så jag fick remiss till röntgen där dom såg att den vandrat ur livmodern och ut i kroppen. väntar nu på att läkaren ska höra av sig om hur vi går vidare. Jag tycker det känns väldigt obahagligt att ha den ute i kroppen i stället för i livmodern... Vet nån hur man får ut den? Kan det va faligt att den är på vift?

MVH// orolig som aldrig kommer att sätta in en spiral igen!

• Svar på tråden kopparspiral som vandrat ut i kroppen...
  • novia72

jag har varit med om det- upptäcktes då jag blev gravid- men de hittade spiralen....min hade bara flyttat på sig några mm

• lillkickan77

Min såg ut att ligga ganska långt bak mot ryggen när jag såg rtgbilden. I samma höjd som livmodern men nästan bak mot ryggraden... Bilden togs från sidan så det syntes tydligt att den inte var där den skulle!

• Hemlig2009

Usch, vad otäckt. När jag var hos gyn för ett år sedan så hittade hon den inte, men enligt UL satt den där den skulle ändå, antagligen bara trådarna som inte syntes enligt henne.

Nu ska jag snart boka tid för att ta ut den så jag hoppas det går bra...

• missnartfru

jag själv har inte råkat ut för det, men en nära vän till mig( Jag rekomenderade kopparspiralen till henne)
    Hon kände att det högg till men inget mer dagen efter fick hon åka akut upp för magsmärtor, blev inlagd och det visade sig att den som satte upp den hade tryckt igenom den genom limoderväggen och den vandrade ut imagen på henne, detta var ca 3år sedan och dom fick plockade ut den genom typ titthåls operation, dom öppnar ett litet hål och tar ut den...

Svar på tråden kopparspiral som vandrat ut i kroppen...