• Villesmamma

    Hur hade ni känt efter denna möhippan?

    Jag är helt TOM. Världen står upp och ner....
    Jag förstår NU hur det blev efter min Möhippa i lördags men allt blev bara konstigt och fel.
    Läs min blogg och skriv vad du tycker!

  • Svar på tråden Hur hade ni känt efter denna möhippan?
  • Bella83

    Jag var tärna för en kompis i somras. När jag skulle ordna möhippan var det otroligt svårt att få ihop det så att alla skulle kunna! Nu var detta visserligen mitt på sommaren så folk hade semestrar om vartannat! Tillslut fick vi ha det 4 dagar före bröllopet och ändå kunde bara hälften komma! Jag hade verkligen hållt på sen i maj och möhippan var i början av augusti! Så det kan vara svårt att samla alla.....ännu svårare när de olika grupperna inte känner varandra!

    Dessutom är det ju så att bröllopet är väldigt viktigt för den som gifter sig men kanske inte lika viktigt för alla andra?!

    Jag förstår att drt känns jobbigt men försök var glad att dina kompisar ändå fixat en möhippa! Nu får du kanske ännu en?! Kanske kan du fixa ihop en egen liten fest för alla tjejer innan bröllopet så att ni har möjlighet att mysa allesammans precis som du vill!

    Kanske kan du även prata med dem som annordnade hippan för att höra varför det blev som det blev!

    Hoppas allt ordnar upp sig bra för dig och att detta inte drar ner dig! Tänk snart ska du gifta dig!!!

  • lecaroline

    Kanske inte helt lyckat. Jag vill ju också att alla ska vara med! Förstår vad du menar!!

    Men sååå tidigt med möhippa!!

  • MysanX

    Oj vad kluven jag skulle känna mig.
    Sjävlklart vill man att alla ska vara med och med så långa framförhållning så borde dom kunnat planera bättre och ta en helg längre fram då alla kunnde.

    Å andra sidan är det nästan alltid bortfall på möhippor. Någon kanske inte känner någon annan och vill då inte komma. Man bor i olika städer. Som någon annan skrev längre upp. för dig är möhippan en jättestor grej meninte lika stor för dina vänner.
    Självklart vill man ha världens bästa möhippa men då kanske man får hinta det till sin tärna/vänner. Gläds åt det som blev istället och dom som gjorde din dag bra. Ananrs kommer du bara komma ihåg möhippan som ett stort fiasko och det blev det ju egentligen inte.

    Jag har hintat till min tärna vaad jag INTE vill göra, vad jag kan tänka + gett henne en lista på ALLA tjejer som är bjudna, även dom tjejer på hans sida som jag knappt träffat. Min tärna blev superglad över listan och tycktre det var bra att jag sa vad jag inte ville göra. Allt annat är ju hemligt ändå så jag vet ju inte vad som kommer hända. Men det känns bra att ha en litenpytteteeneweene dialog om detta både för henne och mig.

  • Plummis83

    Förstår dig!! Jobbigt....

  • Neki

    Hej, förstår dig verkligen...

    men...

    tänk på hur trevligt och roligt du hade det med dina goa kompisar som var med och, ja, det är inte alltid lätt att vara med hur mycket man än skulle vilja... Så var inte för hård mot de vänner som ej var med.

    Bamsekram på dig och lycka till med allt, det kommer att bli en underbar dag för er i juni!

  • Sebastiána
    Villesmamma skrev 2009-04-02 10:40:02 följande:
    Jag är helt TOM. Världen står upp och ner....Jag förstår NU hur det blev efter min Möhippa i lördags men allt blev bara konstigt och fel.Läs min blogg och skriv vad du tycker!
    Jag är väl helt off, men var är din blog? Vill gärna läsa.
  • lecaroline

    det är inte på hennes blogg var där med. Det är på hennes sida med blocket bredvid galleriet..

Svar på tråden Hur hade ni känt efter denna möhippan?