• kanske de kanske

Nu lägger ja mitt bröllop i era händer

jag har 25000kr.
    ni får göra vad ni vill och hur hade ni gjort

de som är klart och inte ingår är
    kläningen skor smycken
    2500 kvar på ringen

jag vill ha ett enkelt bröllop och ingen fest. sen kan ja resa iväg me bara barnen och mannen. kom med förslag. massor av förslag
    gäster fam 35 personer
    gäster me ´närmaste vänner 80 personer

• Svar på tråden Nu lägger ja mitt bröllop i era händer
  • bongen80

*Bjud bara på kaffe o tårta efter vigseln.

*Bubbel o tilltugg

*Picknickbröllop

Jag skulle bara bjuda närmsta släkten, ha något av ovanstående o sen åka på resan

eller

*Gift er på Arlanda o åk direkt på bröllopsresa med barnen.

• Villesmamma

Ha Vigsel och middag för familjen.Festen hålls på kvällen eller dagen efter för alla vänner. Bjud på tilltugg och välkomms drink men resten upp till var och en.

• Corona

Kuvertavgift istället för presenter, om du vill ha den större bjudningen. Eller kanske ett knytkalas?

• Humlan66

Jaa jag skulle kanske fixa en borgerlig vigsel ute i en paviljong och ha en mindre tillställning ute i ett tält som är fint smyckad med hjälp av familjen & vänner. kanske Tärna om sån finnes. lättare rätt påföljt av bröllopstårta & kaffe med avvec. kostat på bröllopsfotograf eftersom det är som kvar efter dagen är minnen och bilder.Sen åkt iväg med barn & man dagen efter

• delly
    bongen80 skrev 2009-04-05 21:46:47 följande:
    *Bjud bara på kaffe o tårta efter vigseln.*Bubbel o tilltugg*PicknickbröllopJag skulle bara bjuda närmsta släkten, ha något av ovanstående o sen åka på resaneller*Gift er på Arlanda o åk direkt på bröllopsresa med barnen.
    satt och funderade på Picknickbröllop för närmaste släckten det kanske är något , för jag vill bara ha ett litet .
    då måste man ju tänka på om det är bra väder eller ej. ett tält måste man ju ha....
  • Aleta

Saxat ur min 60 år gamla etikettbok:

"Så har vi det s. k. tebröllopet, då vigseln sker på eftermiddagen och gästerna efteråt bjudas på tårta, te eller kaffe och ev. vin eller champagne. I kyrkan kan bruden mycket väl ha brudklänning med slöja m. m., brudgummen jaquette och hög hatt, gästerna förmiddagsdräkt."

• anna197904

vi har en budget på ca 25000kr o har bjudit 93 personer.
    mor o far o systrar hjälper till att laga maten. stor buffe. vi bjuder på vin/öl till maten o så blir det bar till självkostnadspris. tårtan får vi i present av min av systrar.
    klänningen syr min mamma. ringen köptes på pantbanken för 2000 istället för 12000. förlovningsring köptes med "födelsedagskupong" på 30% på hallbergs guld.
    bröllopsbuketten plockas av min mor i hennes trädgård. pioner. bordsdeckorationerna likaså.
    många bäckar små.......

Svar på tråden Nu lägger ja mitt bröllop i era händer