Vad kostar denna Rosbuketten?
Den bukett jag har i galleriet har jag beställt...de sa att det blir ca 18 rosor,samt den där gröna hjärttråden ringlat ovanpå,samt några pärlnålar.
vad kan den kosta?
Den bukett jag har i galleriet har jag beställt...de sa att det blir ca 18 rosor,samt den där gröna hjärttråden ringlat ovanpå,samt några pärlnålar.
vad kan den kosta?
Vad sa de i butiken då?
I buketten på bilden är det åtminstone 25 rosor, men det beror ju på storleken på rosen du ska ha hur många det går åt.
Priser verkar variera så galet mycket över landet att jag knappt tycker det är idé att säga något alls längre. Vart bor du?
Den där buketten vill jag också ha, fast med lite blekare rosa och mer droppformad
Har ingen aning men vill bara säga att den är såååå fin. Har sparat just den bilden ifall jag också ska ha den.
jag fick inget pris....
jag beställde den,och jag ville ha den normalstor,och då sa hon ca 18 rosor,kanske 20 beroende på storleken.... vedela hette ngn av rosorna.... har en starkare gammelrosa färg, 1 blekare rosa och en crémefärgad...så 3 olika färger....
brudnäbben ska ha 3 rosor, en av varje färg med lite grönt på...bliv mannen ska ha den starkare gammelrosa rosen på kavajen....
Vet att om man köper den stora dyra röda rosen i butikerna härnere så brukar de kosta ca 25-30 kr stycket... så därf tycker jag inte att det borde bli så väldigt dyrt eller?
Ja det är ju det som är så svårt.Här där jag bor kostar "den stora röda rosen" snarare 45 kr /st och det gör ju rätt stor skillnad. Vendela skulle jag säga "räkana med 35 kr/st för säkerhets skull" arbetskostnaden för en brudbukett brukar ligga mellan 300-600 beroende på vart du går och vilken bukettyp. Sedan kan det ju ta en hel dag med vissa buketter, och då kan den ju kosta flera tusen bara i erbete.
Här i sthlm skulle den förmodligen ligga runt en tusenlapp, och då kan det vara hundralappar uppp eller ner beroende på butik. Men jag tycker 18 rosor låter lite lite. 25 är det iallafall minst i buketten på bilden.
Brudbuketter börjar oftast runt tusenlappen och kan mycket väl kosta 2000 också men på vissa håll verkar de ta en femhundring, vilket knappt ens är erbetskostnaden för den tid man oftast lägger ner. Bara materielet ligger ofta uppåt 800-900 iallafall.
Men, jag vet inte var du bor, så...typ runt tusen i stockholm, omden öär "vanligt" bunden.
Ja på ett ungefär, fast ännu blekare rosa rosor och typ vita och champagnefärgade rosor
Sommaren 09 skrev 2009-04-06 10:49:23 följande:
de ska binda ihop strax innan vi hämtar den sa hon,så det blir långa stjälkar att hålla i....