• jojoånick09

brudbukett

jag och min mamma satt och prata om brudbuketten och att jag ville ha dem och dem blommorna i då kläckte hon ur sig att det är inte jag som skall köpa brudbuketten eller hämta den utan det är min sambo... what? skall jag inte ens får vara med och bestämma vad jag vill ha,sätter jag min sambo på det så kan det bli vilka blommor o färger som helst..
    min mamma sa att förr var det så men hur är det nu?

• Svar på tråden brudbukett
  • missnartfru

Nu är det vi brudar som väljer buketter och även mannens färger för att matcha bruden. Så gjorde dom förr men är inget som många bryr sig om idag.
    Valde din man ringen åt dig? för detta är ju också en grej.
    Jag har förstort kontroll behov för att tillåta sådana dumheter.
    Jag har bjudit på mig själv då mannen fick välja sina kläder åt sig själv, hahaha lycka till maria

• passionsblomman

Ja din mamma har rätt i historiken. Brudbuketten gavs som ett smycke från brudgum till brud och det är ju en fin gest såklart, men,i takt med att det mer och mer blivit brudens planeringsprojekt, ofta år i förväg, så är det sällan man som florist får in brudgummensom beställare.

Däremot brukar det på lördagar under sommaren komma ett litet lämmeltåg av mycket snygga män som i finaste kläderna kommer för att hämta buketter till damer som sitter och sippar skumpa hos frissan.

Ska jag vara alldeles ärlig, tror jag det skulle blir större variation, mer floristiska buketter och definitivt mer påkostade sådana om det var männen som beställde, men jag fattar ju att man gärna vill bestämma själv också.

Svar på tråden brudbukett