• Chrisse och Jonas

Kuvert till inbjudan

Hur gör alla ni som gör era egna inbjudningskort med kuvert? Köper ni dem styckvis någonstans? Vill ju helst inte ha vanliga vita och det är det enda jag hittar i förpackningar.. i färg eller finare papper är de en och en och kostar mellan 5 och 11 kr styck.. blir ju rätt mycket när man ska ha många.. ( jag gillar såklart de som är dyrast)Nån som har tips på bra ställe att handla dem till bra pris?

• Svar på tråden Kuvert till inbjudan
  • 20090725

vilken del av landet bor du i??

• Imma

Vi köpte våra på Panduro (styckvis). Jag kommer inte riktigt ihåg vad de kostade, men runt 4kr/styck.

• MulleNuh

Jag köpte mina på gallerix! Supernöjd blev jag.. Kostade 6:- st.

• Chrisse och Jonas

oo.. tack tack.. då ska jag ut och spana lite..

• Hemlig2009

Köpte också mina på Panduro, det var nog 10-pack och kostade 49 kr eller något sånt.

• Yesh I do

På bokia, i alla fall här i Göteborg har de massor med fina kuvert som säljs styckvis (som de som finns på panduro) Köper man fler än tio så blir styckepriset billigare! Kanske är samma i Malmö!

• roro1

Vi hade cellofankuvert och det funkade jättebra! plus att det blir jättefint. de kostade bara 2kr st:)

• Avalon75

www.cchobby.se finns det många paket med kuvert och kort i samma förpackning. Men nu kanske du/ni redan köpt själva korten? Dom har kuvertpaket också, fast inte riktigt i samma urval.
    50 st kort + kuvert går på cirka 200 kronor=4 kr för kort OCH kuvert - prisvärt!

• Sandra och D

Var hittar man dessa?

roro1 skrev 2009-04-06 12:50:01 följande:
    Vi hade cellofankuvert och det funkade jättebra! plus att det blir jättefint. de kostade bara 2kr st:)
  • roro1

Vi köpte våra i en butik i uppsala som heter papper.. men det finns på nätet oxå.tror tom att det är ännu billigare på nätet, googla "cellofankuvert" så får du upp massa sidor..såg nu att det bland annat finns på www.pysselochpapp.se , där kostar de 1-1,50kr!

Sandra och D skrev 2009-04-06 21:39:30 följande:

Var hittar man dessa?
  • Thewedding

Bokia har massor med kuvert i fina färger

• Taha

Detta upptäkte jag igår av misstag när jag väga och frankera kuverten.
    Vanliga finkuvert kostar 7 kr/st ung. Vi köpte cellofan som visade sig kosta 2 kr/st. Hade hör att vikten sammanlagt skulle hamna på 21g vilket resulterar i 2*6 kr i frimärken per inbjudan. Gränsen för att komma upp i 2 frimärken vid 20 g.

Igår när jag vägde våra kort märkte jag att vikten hamnade på 21g när jag vägde dem med vanliga kuvert. Med cellofankuverten hamnade däremotvikten på 15g. På så sätt har vi per inbjudan sparat 5 kr på själva kuvertvalet och 6 kr på frankeringen. För vår del innebär det en lägre kostnad på ca 550 kr. Inga stora summor men lite intressant.

Svar på tråden Kuvert till inbjudan