• Deam

Tips och råd för en Toastmadame!!

Har fått hedersuppdraget att bli Toastmadame på min systersbröllop :)
    Men behöver tips och trix för att göra det så lyckat som möjligt!
    Vad saknade Du på ditt bröllop??
    Vad var det roligste leken/uppgiften/talet m.m??
    Vad önskar du att din toastmadame/toastmaster gör på ditt kommande bröllop??

Tacksam för alla svar!!

• Svar på tråden Tips och råd för en Toastmadame!!
  • Cisslan

Jag skulle tycka det var roligt om vår toastmaster presenterade alla talare/spexare lite mer personligt. Lite mer info än bara nu kommer brudens far tex.

• Sååå lurade

Öva. var föreberedd så att du uppfattas som självsäker. Stå gärna framför spegeln och träna. Jag hde programledar kort som jag använde med stödinformation, men jag hade redan övat in vad jag skulle säga vilket fick det att kännas väldigt spontant... Fick mycket beröm för min insats från folk jag inte kände på bröllopet...

Det är ok att vara rolig, men det får inte bli flams och trams... jo jag har varit med om det. De valde roliga kompisen som alltid säger roliga saker och kan prata, men den personen var tyvärr inte så strukturerad...

Roligaste leken är tveklöst paketleken, den har gjort succe på alla 4bröllop vi kört den på. Lämna adress i gästboken så kan du få den..

• Sååå lurade

obs, ha bra kontakt med servisen/kocken. Ge dem utrymme för sitt arbete och lägg absolut inte in några tal när de serverar alt dukar av. Det bli bara fel. Gästerna kan inte vara med och lyssna till 100%. Personalen måste smyga och det tar bara längre tid för dem att göra sitt jobb. Dessutom är gästerna ofta totalt okontakt bar och man som servispersonal behöver lite hjälp, ev att gästen drar in stolen eller kanske inte ser när man kommer och de lutar sig över tallriken..

Kanske märks att jag både varit toastmaster och jobbat på bröllop...

• you and I both

Min kompis gifte sig i somras och hennes killkompis var toastmaster. Han lämnade ordet med ett jättekort men passande rim, det var uppskattat! Det blev inte flamsigt eller för mycket prat utan kort och roligt! Lycka till!

Svar på tråden Tips och råd för en Toastmadame!!