• lojeli

Inbjudan och hänvisning till webb!

Nu filar vi för fullt på inbjudan! Vi tänkte, som så många andra, bara ha en kort inbjudan och sedan hänvisa till mer info på en hemsida. Alla ni som har gjort så - hur har ni gjort? Alla kan väl inte HTML?

Vi har plats på en server och en adress, men hur gör jag själva sidan om jag inte är så hajj på det? Måste jag ta hjälp?

• Svar på tråden Inbjudan och hänvisning till webb!
  • Fru PB

Jag skev i mindre stil längst ner på inbjudan vår weddinganouncer adress. Där hade jag då dag bok ABC info
    ja allt man kan tänka sig. Snabbt och lätt att fixa med.

• lojeli

Och weddinganouncer är...? Känner igen det, men har inte koll....

• Skanör

Weddingannouncer är en färdig hemsida där du lägger in info endast i form av text, layouten är redan klar, du väjler din egen adress tex. namn.weddingannouncer.com och hänvisar sedan dina gäster till denna sida. Du behöver alltså noll programmeringskunskap.

• emi82

vi använde oxå weddingannouncer och ett bra tips är att ändra namnen på de förprogrammerade rubrikerna till svenska så blir det mer lättläst och svenskt. Inga svårigheter! man lär sig under tiden man grejar med det. tog en kväll att göra vår sida.

• Sofinka

Eller så kan man använda planeringsverktygen på bröllopstorget, verkligen smidigt!

• Sofinka

Eller så kan man använda planeringsverktygen på bröllopstorget, verkligen smidigt!

• Bustroll

Hur ändrar man de rubrikerna?

emi82 skrev 2009-04-07 21:17:23 följande:
    vi använde oxå weddingannouncer och ett bra tips är att ändra namnen på de förprogrammerade rubrikerna till svenska så blir det mer lättläst och svenskt. Inga svårigheter! man lär sig under tiden man grejar med det. tog en kväll att göra vår sida.
  • zeddy
    Bustroll skrev 2009-04-07 22:37:04 följande:
    Hur ändrar man de rubrikerna?
    Du loggar in och sedan klickar på page names. Men det får dock bara vara 20 tecken.. Lite snålt, men men
  • Bustroll

Okej, tack så mycket

zeddy skrev 2009-04-08 10:44:54 följande:
    Du loggar in och sedan klickar på page names. Men det får dock bara vara 20 tecken.. Lite snålt, men men
  • Taha

Längst ner på inbjudan hänvisade vi till vår sida på weddingannouncer. Nedanför texten angav vi åxå en pinkod.

I weddingannounser har vi lagt upp alla sällskap och genererat pinkoder för varje. När ett sällskap får sin inbjudan går de in på weddingannouncer och klickar på OSA. Där fyller de i sin pinkod. Vips dyker deras namn upp på skärmen så att de kan anmäla sig. Har också lagt till så att de per automatik blir tillfrågade om sin e-postadress samt matpreferenser/allergier.
    E-postadressen använder vi oss av om vi ändrar information som är viktig nog att meddela. Tex byte av kyrka...

Svar på tråden Inbjudan och hänvisning till webb!