Mina tärnor är inte vänner. Vad göra?
Hej!
Jag har ett dilemma!
Om vi börjar så här; jag har 4 st väninnor som är påtänkta som tärnor och så här ligger det till.
Miss M: En gammal barndomsvän som hela tiden varit självklart val. Vi står varandra nära även om vi inte pratar jätteofta. Hon skulle ta väl hand om mig den dagen och ordna en kanon-hippa (om jag får någon:)). Dock är jag lite besviken för vi har pratat flera gånger efter förlovningen men hon har inte frågad ett dugg om hur det var och vad vi gjorde och så. Känns lite snopet.
Miss S: En vän jag fann i gymnasiet men som nu är min närmsta vän. Vi pratar ofta och umgås mycket. Med henne kan jag prata om allt. Hon måste finnas med denna dag!
Miss L: Min absolut äldsta vän. Vi var "bästisar" helag grundskolan. Vi har dock inte speciellt mycket kontakt idag men lite då och då.
Miss M2: Också en gammal barndomsvän. Vi har firat alla skolavslutningar ihop och alltid haft kul. Många härliga minnen
Så... Miss S och Miss M känns självklara (trots bristande intresse från Miss M, hon har säkert sina skäl). Jag vill ha dem alla där! MEN... På gymnasiet var Miss S och Miss L väldigt tajta men så hände något. Miss S säger att de bara växte ifrån varandra, inget dramatiskt, men Miss L tycker att Miss S svek henne ordentligt och att hon dumpade henne för andra vänner. Miss L är dessutom väldigt långsint och har inte riktigt kunnat släppa detta (8 år sedan nu). Det är alltid väldigt stelt när de träffas. Jag vill ju att mina tärnor ska ha kul och kunna planera för mig, avslappnat. Vill inte tänka på att Miss L går och är sur på Miss S. Miss S och Miss M är jättebra kompisar och Miss M2 kommer också att passa in fint även om hon inte känner de andra jätteväl. Det är egentligen Miss L som bekymrar mig lite men jag känner mig lite tvingad att ha med henne. Eller... Jag VILL har med henne men inte om hon ska dra ner stämningen. Hon är trots allt min äldsta bästis :). Hon valde mig dessutom hux flux till gudmor till sin son nyligen.
Hur hade ni gjort?
Tror ni jag kan medla ihop dem igen? De är båda vuxna människor och kommer inte att BRÅKA direkt men ni förstår kanske mina känslor och farhågor...