• agtiwi

Behöver hjälp att finna gammal låt..

Söker med ljus och lykta efter en gammal låt som jag skulle bli så oerhört glad om jag eller någon annan kunde hjälpa mig att hitta. Kommer tyvärr inte ihåg vad låten heter, men vet att artisten heter Fredrik i förnamn och har för mig att efternamnet innehåller strand eller sand eller något sådant. Låten är tvärgammal! Jag fick den på lp-skiva 1982 eller 1983 av min pappa som tyvärr gick bort tidigt 1984. Därför skulle det btyda så oerhört mycket att hitta låten! Håller tummar och tår för att det ska finnas någon mer där ute än jag som lyssnade på denna låt, men som kanske har lite bättre minne!

• Svar på tråden Behöver hjälp att finna gammal låt..
  • Imma

Det är inte "Ta mig till havet" som du tänker på?

• Kjell Präst
    agtiwi skrev 2009-04-08 08:10:19 följande:
    Söker med ljus och lykta efter en gammal låt som jag skulle bli så oerhört glad om jag eller någon annan kunde hjälpa mig att hitta. Kommer tyvärr inte ihåg vad låten heter, men vet att artisten heter Fredrik i förnamn och har för mig att efternamnet innehåller strand eller sand eller något sådant. Låten är tvärgammal! Jag fick den på lp-skiva 1982 eller 1983 av min pappa som tyvärr gick bort tidigt 1984. Därför skulle det btyda så oerhört mycket att hitta låten! Håller tummar och tår för att det ska finnas någon mer där ute än jag som lyssnade på denna låt, men som kanske har lite bättre minne!
    Artisten borde ju vara Fredrik Willstrand? Men låten... Han gjorde ju en del...
  • agtiwi

"Ta mig till havet" är det inte..

Kjell präst: Så heter han nog! Ska söka på youtube och se vad som kommer upp!

Tusen tack för hjälpen!!

• ALLIMA

Eller : "Susanne Susanne..vi ska va rädda om varann. Du kan ge mig längtan, som ingen annan kan..." Åh! Jag ska leta upp gamla band nu!

Svar på tråden Behöver hjälp att finna gammal låt..