Finnig rygg till brölloppet!
Är lite orolig, vissa perioder är jag finnig på ryggen och vill ju såklart inte ha det till bröllopet men det är ca 5 månader dit. Fler som tänkt på det och några tips?
Är lite orolig, vissa perioder är jag finnig på ryggen och vill ju såklart inte ha det till bröllopet men det är ca 5 månader dit. Fler som tänkt på det och några tips?
jo..jag har tänkt den tanken flera gånger =(
Kanske det går att sminka över dem på ngt sätt?
..man får kanske använda en ordentlig skrubb =)
jag har samma problem, fast finnar på armarna. Är helt prickig i vissa perioder.. Har inte hittat något bra botemedel för det, så om någon har några tips blir även jag tacksam =)
Ryggen går ju att dölja med hår.. Har också tänkt på det. Får alltid lite innan mens och när jag är stressad.
Armar.. Hmm långa ärmar på klänningen..??
När jag skulle gifta mig så provade jag Proactiv från tv-shop, och det funkade jättebra faktiskt!
för mig hjälper det att sola!
Försök använda samma milda, vårdande produkter som ni använder i ansiktet vid rengöring på ryggen och armarna. Och använd fuktighetskräm i mängder. Många ggr får man finnar för att huden är för torr!
Det finns också många hudterapeuter som gör "ansiktsbehandlingar" även på ryggen. Det är bara att fråga.
Om inget skulle funka skulle jag förbereda den som ska sminka er på att det här problemet kan finnas så att hon kan beräkna lite extra tid för att täcka över.
Lycka till!
Jag hade visserligen inga finnar, men lyckades skaffa mig ett 10cm långt rivsår på ryggen veckan innan bröllopet (dumma äppelträd!). Hade lite panik innan jag insåg att slöjan gjorde att det inte syntes (och då hade jag ändå en rätt kort slöja).
Jag får alltid finnar på ryggen den här tiden på året (start feb-mars). Tror ryggen har tröttnat på att ha tröjor på sig och inte får sola sig i solen.
Mina finnar brukar lindras så fort linne-säsongen börjar och man luftar ryggen mycket. Nu är jag så dum så att jag kommer gifta mig tidigt i juni och kommer nog inte hinna lufta och sola bort några finnar men långt hår och sölja så hoppas jag på att dölja det mesta
En liten parantes:
Finnarna i ansiktet har lindrats enormt efter det att jag började smörja in ansiktet i feta krämer, bytte örngott ofta för att inte gno in gammal smuts i ansiktet, sminkar aldrig med foundation/concealer/puder i ansiktet för då blir det finnar på löpande band. Smink kan jag bara ha när det är något speciellt man ska göra och det är värt det att få finnar efteråt.
Har massor av små finnar i ansiktet.. hur tråkigt som helst.. fick ett tips om att vitamin B5 kan hjälpa.. har hört massa bra om det. Så igår gick jag till hälsokost och köpte en burk.. kan tydligen ta ett par månader innan resultatet kommer, men det kan ju vara värt att prova.. inga stora pengar heller.. 149:- för en burk med 100 tabletter.
Lycka till :)
Slöja!
Jag har också tedens att få finnar på ryggen, men har märkt att det blir bättre på sommaren när jag solar eller med solaium så jag kommer att sola lite ett par dagar innan bröllopet..
MD har en jättebra spray för orenheter på just ryggen vill jag minnas, använde den för något år sedan och upplevde att den funkade. Värt att testa!
Jag har oxå problem med rygg/axlar i perioder. Funderade en vända på sjal men jag vill fasiken inte släpa på den hela dan och kvällen! Har märkt att när jag dricker dåligt om dagarna och är "påklädd hela tiden samt stress, gör det hela värre! Likaså vid mensen, då är det hopplöst, och jag insåg att jag ska ha den tiden för bröllopet :( Så mer vätska till kroppen, peeling regelbundet, smörja med fuktighetkräm dagligen och sola lite är vad jag ska köra benhårt nu. I värsta fall får man väl göra som Luucie skrev, försöka täcka det!