Färg på bukett till vinröd klänning
Som rubriken avslöjar så ska jag ha en vinröd (lite svartskimrande) klänning. Nu är jag lite fundersam över bukett och färgen på densamma. Ena stunden tänker jag vitt och i nästa färg.
Någon som har förslag?
Som rubriken avslöjar så ska jag ha en vinröd (lite svartskimrande) klänning. Nu är jag lite fundersam över bukett och färgen på densamma. Ena stunden tänker jag vitt och i nästa färg.
Någon som har förslag?
Jag hade nog haft kallor. Nu vet jag inte hur klänningen ser ut.
Finns ju vinröda sådana oxå. Eller creme färgade rosor i en kompakt rund bukett...
Min smak då.
Jag är lite trött på kallor men det kan bli snyggt med en sådan enkel bukett när man har en färgad klänning.
Hej,
Jag skulle nog ha en bukett med lite röda rosor och med vita orchideer. Röda rosor för att det är vinrött, nästan mot svart, som klänningen och vita orchideer för att de är ljusa och skira och kan lätta upp en så mörk och kompakt färg.
Jag skulle nog satsa på gräddvita blommor, och gröna fina blad. Tror det vita lyser upp fint. Orkidéer, liljor, pioner och kallor är vackra blommor tycker jag. Och en annan cremefärgad vit ros också kanske. Men röstar nog att allt går i den färgen (eh ingen fär alls alltså) Inte lätt det här med blommor! Funderar själv mkt just det och har just hittat en röd rosboll jag vill ha med 2 vita orkidéer på. Får se hur många gånger till man hinner ändra sig hihi! Lycka till!
Kanske vita/cremefärgade rosor och djupröda kallor med mycket grönt i buketten?
vinrött och ljusrosa blandat blir mjukare än vitt och rött som nästan får en sv/v effekt eftersom kontrasten är så stor.
Kolla färgskalan till höger och tänkatt du har en bukett i alla vinröda nyanser från vitt till svart.
stockholms.lans.museum/utstallningar/farg/d980077w.jpg
www.bt.se/multimedia/dynamic/00188/Gunnel_BT_bukett_sv_188909l.jpg
www.flowercreations.ca/img/picture_item/1227101607_Burgundy_Calla_lilies_bouquet.jpg
Om jag skulle ha röd klänning skulle jga helt klart välja en helt vit bukett.
Det är jätte vackert och det finns så otroligt fina vita blommot att välja på allt från liljor till liljekonvalt rosor etc.
www.bernzonsblommor.se
Kolla in deras galleri mycket att välja på det är dom som ska göra min bukett.
Kram Eva
Creme vita rosor!
Min tärna ska ha klänning i samma färg Hon får dock ha röda rosor som mig