• mcc

var hittar man dekoration till inbjudningskort?

Hej,
    sitter och pysslar med utseende på inbjudningskorten och letar nu dekorativa border/dividers (heter det text-avdelare på svenska?). Gärna åt sagan om ringen-hållet, med linjer och/eller löv. Alla tips tas tacksamt emot!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-09 22:29
    Förtydligande - letar alltså på nätet för att kunna skriva ut i word :)

• Svar på tråden var hittar man dekoration till inbjudningskort?
  • MadClaire

Jag hittade på Panduro Hobby och Akademibokhandeln...

• Nippran

Jag har handlat på Panduro och Inex

• Lischen

Sök på nätet efter scrap-butiker. Titta tex på
    www.scrappiz.se/index.php&Itemid=100
    Där finns det massor av e-butiker som säljer dekorationer och annat till kortmakeri.

• mcc

Stort tack för alla tips! Nu är det så att jag inte är den hyperpyssliga typen utan mer förlitar mig på dator och printer :) Så jag letar därmed databilder av olika slag för att dekorera tex en nedre kant eller bryta av en text på inbjudningskortet och sånghäfte.

• B2B090808

Om du har word eller publisher i din dator har du massor att välja på. Infoga clipart och sök på avdelare, ram eller liknande.

• Red Scarlet

Jag hittade gröna vinrankor på nätet som jag använde både till inbjudningskort och vigselprogram på olika sätt. Finns bild i mitt galleri på hur det såg ut när det skrevs ut på grönt papper. Jag kan skicka rankan till dig om du är intresserad ;)

• mcc

Toppen! Du får gärna skicka vinrankan - dina inbjudningskort såg fantastiska ut! :)
    Jag blir dock nyfiken B2B090808 - när jag kollar i befintlig clipart i word så har jag bara ett fåtal alternativ att välja mellan och de flesta av dem inte så kul (vilket var orsaken till att jag började leta på nätet istället). Känner du till om det går att hämta hem fler varianter?

Svar på tråden var hittar man dekoration till inbjudningskort?