• loveforlife

Utomlandsboende

Hej på er alla!

Jag och min fästmö skall gifta oss i sommmar i Sverige, men vi är båda bosatta i sverige och nu dyker frågan upp. Hur skall vi göra med presenter....! Det blir ju inte så lätt att ta med oss brödrostar, vinglas och annat på flyget tillbaks. Vi kommer att få gäster från många håll i världen så det verkar bli svårt att hålla ordning på en önskelista....Att skicka kostar också en förmögenhet då vi bor i Japan. Tacksam för alla tips och ideer!

mvh
    Mattias

• Svar på tråden Utomlandsboende
  • DCL

Kanske är lättast att önska sig presentkort, eller en upplevelse?

• allehanda

kolla upp andra utlandssvenskar som skeppar större saker i container till Japan. Erfarenheten har lärt mig att de ofta har plats över att "hyra" ut till andra.Så här har vänner till oss gjort ett flertal gånger.

• loveforlife

Tack för tipsen! Skall följa upp din ide allehanda om att skeppa med i container. Gjorde faktiskt samma sak själv när jag flyttade över :)

• JDP

Jag vet att både i Sverige och USA har de något som heter Wedding registry. Då gör du en lista av saker du vill ha från det företaget och sen kan gästerna gå in och betala via creditkort. Present skickas direct hem till dig eller till den angivna adressen.

Jag bor i USA och ska gifta mig i Sverige. Jag har tänkt att beställa från Macy's.

• Sofi78

Jag ska gora likadant fast fran London, bor dar men skall gifta mig i Sverige, valdigt smidigt!

JDP skrev 2009-04-14 00:21:46 följande:
    Jag vet att både i Sverige och USA har de något som heter Wedding registry. Då gör du en lista av saker du vill ha från det företaget och sen kan gästerna gå in och betala via creditkort. Present skickas direct hem till dig eller till den angivna adressen. Jag bor i USA och ska gifta mig i Sverige. Jag har tänkt att beställa från Macy's.
Svar på tråden Utomlandsboende