• måjs

Hjälp med favours

Sitter och funderar på vad jag ska ha som favours på festen. Någon med förslag? Har idétorka..

• Svar på tråden Hjälp med favours
  • Moirie

Någonting litet som är speciellt för er som par? Favvogodiset, souvenir från plats ni gillar eller ska bo på, foto på er, fin dikt om kärlek i liten ram, hjärtformade kakor... hur mycket tid och pengar får det ta?

• måjs

Tack för förslagen. Helst inte så dyrt men tid har vi mycket av.

Funderade på om man kan göra nån kul "dagenefter-ask" istället. Men vad kan man lägga i då? Tänkte på typ alvedon och sånna grejer. Får ju inte vara för stora eftersom det är en liten ask.

• Marialia

jag läste någon som skulle ha vanliga chokladbollar snyggt inslagna i cellofan med nån fin dekoration på. Låter enkelt med trevligt tycker jag :)

• Fru PB
    Marialia skrev 2009-04-13 13:37:15 följande:
    jag läste någon som skulle ha vanliga chokladbollar snyggt inslagna i cellofan med nån fin dekoration på. Låter enkelt med trevligt tycker jag :)
    Beror på hur varmt det är iofs...

Vi hade tictacs som jag virade papper runt, creamvitt "medaljongstansat" present papper av det kraftiga slaget. Satte sedan ett band runt på vä sida och satte en namnlapp.
    Snabbt o lätt.
  • Marialia

Ja, vädert får nog avgöra om chokladbollarna är bjudna på bröllopet eller ej. Bra idé med TicTacaskarna! Kommer ju väl till pass efter rätterna om man vill fräscha upp andedräkten lite ;)

• Fru PB
    Marialia skrev 2009-04-13 13:56:47 följande:
    Ja, vädert får nog avgöra om chokladbollarna är bjudna på bröllopet eller ej. Bra idé med TicTacaskarna! Kommer ju väl till pass efter rätterna om man vill fräscha upp andedräkten lite ;)
    Det var min tanke med när jag funderade på vad man skulle ha...
    Sen var det vissa som inte fick med sina, men man hittade många tomma oxå
  • Bluebride

Jag kommer ha placeringskrukor, vanliga terrakottakrukor jag har målat och skrivit gästens namn, kommer antingen ha godis eller ett värmeljus i dem, krukorna får de ta med sig hem sen.

• Fru PB

JAg har ett tips i mitt galleri. Tänk på att det är en prototyp. Jag gjorde den vääldigt snabbt. Sen kan man ju smycka med vad man vill i både pappersväg eller något annat.

• lecaroline

Såpbubblor till alla med vigselprogrammet.

• zeddy

Fru PB skrev 2009-04-16 12:04:38 följande:

JAg har ett tips i mitt galleri. Tänk på att det är en prototyp. Jag gjorde den vääldigt snabbt. Sen kan man ju smycka med vad man vill i både pappersväg eller något annat.
    Smart idé, men om man har många gäster kanske det är väl pillrigt?
Svar på tråden Hjälp med favours