• Blondie77

Bröllopsresa till Italien/toscana med bil

Nu ska vi äntligen få komma i väg på bröllopsresa, vi gifte oss den 2 augusti 2008 :)

Jag skulle vilja ha tips från er som bilat till italien eller varit i toscana. Vi kommer bo i Guardastallo som är en liten medeltidsby nära västkusten, vi har ganska nära till stora städer som florens och pisa (byn ligger i pisaprovinsen)

Vi kommer börja resan från kiel och tänkt övernatta någon stans längs dom 150 mil vi har att köra, bra tips på billigt och boende längs vägen??

Alla tips ni kan komma på vill jag ha, vingårdar, utflykter, resturanger eller annat :)

Tack!!!

• Svar på tråden Bröllopsresa till Italien/toscana med bil
  • fru AM

Har varit i Toscana ett par gånger - blev förlovad i San Vincenzo vid havet ... bl a

San Gimignano är en mysig historisk stad att besöka - intressant historia och god glass

Cortona heter en en stad som ligger i östra Toscana och där finns en helt fantastisk restaurang www.locandanelloggiato.com

Siena med sitt berömda torg bör man inte missa.

Greve in Chianti är en mysig stad med ett mysigt torg i ett fantastiskt område!

Jag älskar Italien!

Kan rekommendera att ni hyr och tittar på filmen "Under Toscanas sol" - ger en härlig Italien-känsla och någon scen är faktiskt filmad på restaurangen i Cortona upptäckte vi ...

• Västkustbo

Också varit i Toscana, fantastiskt mysigt. Tror ni kommer få det helt underbart. Bilade från Florens till Sicilien tillbaka till Rom så vi hann inte utforska hela Toscana, men Sienna tyckte jag var fantastiskt mysigt. Den senaste Bondfilmen inleds i Sienna. Kan ni få underhållning och en uppfattning om staden på samma gång.

Svar på tråden Bröllopsresa till Italien/toscana med bil