• Foxxy

vart ska barnen sitta??

Vart placerar man brudparets barn under middagen??

sitter de vid honnörs bordet eller bland de andra barnen någon annanstans?
    vi ska nog inte ha speciellt barnbord men funderar på att ha barnen längst ut på kanterna så de lätt kan springa iväg å leka efter maten....

• Svar på tråden vart ska barnen sitta??
  • Suss o Jonas

Vi kommer ha alla barn placerade ute på änden av ett av borden (ca 10-15barn om alla tackar ja). Kommer även placera våra barn där.
    Sedan kommer jag naturligtvis kolla med alla föräldrar om det är okej att deras barn sitter där eller om någon vill ha sitt barn till bords med sig själv...självklart kommer de barn som är för små sitta med sina föräldrar.
    Tror mina barn kommer tycka det är tråkigt att sitta vid honörsbordet när alla andra barn sitter tillsammans och kommer ha speciella festhäften med lite korsord mm i.

• Sååå lurade

Vår son sitter med vid honören på nocken bredvis sin moster som ska ha koll på honom, men han är bara 2 år...
    Men annars tror jag att barn har roligast med andra barn om de är i snarlik ålder och kanske känner varann. Har aldrig sett barn på honören förut faktiskt...

• Foxxy

jo det var så jag tänkte oxå....

för det gör väl inget att de inte sitter vid honnörs bordet fast de kommer vara näbbar...

min dotter är iof bara 1år vid vigsel tillfället så hon kanske borde sitta med oss??

• Suss o Jonas

Ja, antingen att hon sitter bredvid er eller bredvid mormor kanske?

• Foxxy

Suss o Jonas skrev 2009-04-14 12:05:11 följande:

Ja, antingen att hon sitter bredvid er eller bredvid mormor kanske?
    mormor sitter ju oxå vid honören.. bredvid min man blir det va?? kanske mellan dom
  • Pinocchio

Vi var på bröllop med barn för ett tag sedan och då satt de på ett eget bord. Med egen meny och aktiviteter (de målade och hade något slags pysselböcker). Tror de hade roligare ihop där än om de suttit med de vuxna. Fast de flesta barn var förstås lite äldre än 1 år - de var nog mellan 4-10 år typ...

• MilosMamma

våran son som kommer vara 20 mån kommer sitta imellan oss vid honnnörsbordet.

• thildamy

vi ska ha ett eget barnbord
    1 barn på 2år
    3 barn på 4år
    1 barn på 6år
    1 barn på 9år
    4 "barn" på 14år

vi sa att alla över 15år får sitta med dom vuxna.
    Sen ska vi inte ha traditions bord
    Utan små bord runt om kring med 6 el. 8 platser i varje bord
    och vi ska sitta SJÄLVA! och se alla!

• Foxxy

okej... ja det är lite svårt å veta vart vi ska göra av den lilla...
    lutar åt att hon får sitta med oss

• Juni2009

Barnen ska sitta med sina föräldrar efter varje måltid får föräldrar gå med barnen till barnvakt, innan måltid får föräldrar gå o hämta sina barn.

Barnvakt o barnen finns andra rum med leksaker o lite gott saker.

• giz83

vår son ska sitta med de andra barnen vid ett eget bord som de ska få ha. och sen ett annat tips...
    ha en pappersduk till barnbordet så kan man ta fram kritor efter maten så har barnen nått att göra...=)
    jätte bra om det är många barn!!

• soffi73

vi kommer ha ett bord där alla 5 barnen sitter tillsammans med min m2b´s syster och hennes man + min svämors sambo. Barnen kommer ha egen meny och även ha sma pyssel- och malar böcker.

• andbeyond

Vi kommer ha barnen på kortsidorna av borden, har inte så många med dock. En sak som man kan tänka på är att inte placera ett barnlöst par mellan par med barn. Jag och min M2B var på ett bröllop i somras där vi satt längst ut på bordet, sen satt 2 barnfamiljer innanför oss sen fler barnlösa par. Detta ledde till att vi mest satt ensamma ute på hörnet då föräldrarna var uppe och sprang med barnen... Romantisk middag för 2 är väl trevlig iofs men hade varit roligt med lite sällskap just denna gång ;)

• carolaj83

brevid mig sitter min pappa o brevid honom vår 2 åriga son och sen sambons mamma,

brevid sambon sitter min mamma o brevid henne vå dotter på 9 mån o sen sambons pappa.

efter festen ska sonen vara hos farmor o farfar över natten o dottern hos mormor o morfar

Svar på tråden vart ska barnen sitta??