• Leksi

Hjälp! Finns det BH-band som är så snygga att de funkar som axelband till klänningen?

Hej!

Jag behöver er hjälp! Min brudklänning är axelbandslös men när jag provade klänningen igen, fyra månader efter att jag köpte den, satt den inte lika bra! Jag behöver ha BH-band för att klänningen ska sitta snyggt över bysten och hon jag köpte klänningen av sa att det var lätt att få tag på snygga axelband till BH:n som skulle kunna tas för axelband till klänningen.

Nu har det visat sig inte alls vara så lätt. Har frågat hos Twilfit och två andra underklädesbutiker och de har inte haft någonting passande.

Är det någon som vet om det går att få tag på överhuvudtaget och i så fall vart? Helst på nätet men jag kan också ta mig till Stockholm om det finns i någon butik där.

De ska vara Ivory-färgade och gärna lite bredare.

Tack!!

• Svar på tråden Hjälp! Finns det BH-band som är så snygga att de funkar som axelband till klänningen?
  • MW 090829

Finns det inte passande band som du kan köpa i en sybutik och så på en vanlig BH?

• Linadesign

Kan du inte sy egna band och fästa på klänningen? Antingen i samma tyg som klänningen eller i något som bryter av lite. Om du köper vanliga BH band så kan du ju dekorera dessa med pärlor eller sy på band eller vira in dem i chiffongtyg för en lyxigare käsla.

Har du köpt klänningen i butik? Isåfall borde de kunna hjälpa dig där. Annars kan du ju kontakta en sömmerska som säkert kan fixa nåt snyggt till dig. Lycka till!

• MulleNuh

Jag hade nog gått till en sömmerska och bett denne sy på band. Tror inte det blir snyggt att ha bh-band äen fast dom är lite "finare".

• Leksi

Tack för era synpunkter! Det var lite det jag var inne på själv också, att det är bättre att sy på axelband på klänningen som döljer BH-banden. Svärmor är duktig på att sy hon kanske får göra en insats.

Jag ville bara kolla först om det var någon här som visste någon hemsida eller så där det enkelt gick att beställa snygga BH-band eftersom det lät så på hon jag köpte klänningen av.

• Svanboet

BH band är ju ofta justerbara med ett inte allt för smickrande spänne...

Om du nu åker till sthml - kan du inte få hjälp att hitta en BH som sitter bra utan axelband?

• Leksi

Åh, jag är bara så trött på att prova underkläder! Det är så utelämnande på något sätt, "om vi gör si & så", "testa med de här iläggen så får vi se"...

Nu när jag äntligen har en bh som gör klänningen rättvisa så skulle jag vara så glad om jag slapp börja om från början om du förstår vad jag menar.

• Svanboet

Förstår dig... då råder jag dig liksom de andra här att gå till en sömmerska/skärddare så hjälper de dig få till det sist med axelband eller liknande. De kanske kan ordna så att BHn fäster i klänningen på ett snyggt sätt utan axelband.

Leksi skrev 2009-04-14 16:31:49 följande:
    Åh, jag är bara så trött på att prova underkläder! Det är så utelämnande på något sätt, "om vi gör si & så", "testa med de här iläggen så får vi se"...Nu när jag äntligen har en bh som gör klänningen rättvisa så skulle jag vara så glad om jag slapp börja om från början om du förstår vad jag menar.
  • WifeJune2009

Jag skulle rekommendera dig att prova en riktigt bra bh istället, Chantelle eller liknande, då kanske du slipper hålla på med band? Jag provade en suverän på en specialbutik, och drar D/E och det kommer bli alldeles strålande. Den satt bättre än jag tordes hoppas på!! Gå till en med bra service, och lägg någon hundralapp extra så ska du se att du säkert hittar en som passar din klänning!!! I Sthlm kan jag rekommendera NK, NK, specialbutik i Gamla stan och vid St Erikspla, men kolla gärna med lokala butiker som ger ett "tantigt" intryck, de vet ofta jättemycket!! Lycka till med vad det än blir..

• xmarsan
    WifeJune2009 skrev 2009-04-14 21:58:20 följande:
    Jag skulle rekommendera dig att prova en riktigt bra bh istället, Chantelle eller liknande, då kanske du slipper hålla på med band? Jag provade en suverän på en specialbutik, och drar D/E och det kommer bli alldeles strålande. Den satt bättre än jag tordes hoppas på!! Gå till en med bra service, och lägg någon hundralapp extra så ska du se att du säkert hittar en som passar din klänning!!! I Sthlm kan jag rekommendera NK, NK, specialbutik i Gamla stan och vid St Erikspla, men kolla gärna med lokala butiker som ger ett "tantigt" intryck, de vet ofta jättemycket!! Lycka till med vad det än blir..
    I Gamla Stan är det Gustaf Mellbin som är bäst - men då bör du dra större storlek än C-kupa annars är utbudet inte så stort. Annars finns t.ex. Ajas i Sturegallerian och Samira Sabri på Götgatan. Ett dyrt men mycket snyggt alternativ är Agent Provocateur på Birger Jarlsgatan.
    Men det är som sagt om du kan tänka dig att pröva underkläder igen - annars tror jag att jag sällar mig till skaran som rekommenderar en sömmerska och att modifiera (sy på axelband på) klänningen.

Lycka till!
  • Leksi

Tack för alla bra länkar! Hinner inte titta så mycket nu men ska gå in och kolla runt ikväll.

• finken

Söker du fina och sköna bh-band i olika färger, former och stilar?
    Gå in på www.totops.se
    Där ser du även var totops återförsäljare finns.

Lycka till!
  • JustMeAndMyLove

Min sambo har stora problem att hitta BH. MEn så provade hon den där sjukt dyra wonderbran alla snackar om. Utan BH-band :)
    Satt som en smäck när hon hittade rätt storlek.
    Annars tycker jag du ska sy egna eller be en sömmerska sy! Just spännena är ju inte så snygga men det är ju bara att du syr band som har perfekt längd för dig 

• förlovadflicka

Vad behöver du axelbanden till? Om det är för att hålla upp bysten så har du fel storlek på din bh, gå in i en riktig bh-butik och prova och få hjälp :) 

Svar på tråden Hjälp! Finns det BH-band som är så snygga att de funkar som axelband till klänningen?