• Feline Felinae

Omöjlig kombination

Nu har jag funderat över vad jag skall ha för blommor i brudbukett och som dekoration.

Mannen i fråga vill att jag skall ha röda rosor.

Själv älskar jag vårblommor som blåklockor (vilda), styvmorsvioler (också de små, vilda), syrener (lika mycket för doften som ögat), liljekonvaljer och vitsippsbuketter.

Vi gifter oss i slutet av juli när alla vårblommor sedan länge blommat ut.

Har ni några tips/råd att ge vad man kan ha istället för vårblommor i den stilen? ...som dessutom passar ihop med röda rosor?

• Svar på tråden Omöjlig kombination
  • ALLIMA

Jag håller på dina ideér. Röda rosor känns mer juligt och vintrigt enligt min mening.

• Tizia

Blåklint och prästkragar kanske =) Tycker jag skulle kunna var fint med röda små kvistrosor.. =)

• Snuttis2

alla våra dekorationer kommer att gå i vit/lime och lite nougat...dock kommer jag att bryta av allt med en chockrosa bukett..då det passar bättre ill min klänning än vad de övriga färgerna gör....+ att då sticker jag ut lite mer då mina tärnor kommer vara vit klädda....

• Snuttis2

min poäng var att visst kan man blanda så länge du /ni båda är nöjda och glada!!!

• passionsblomman

En klassisk bukett som var vanlig på 60 talet tex är en lite luftigt bunden, men rund, av röda rosor(glöm det där med jul-röda rosor är kärlekens blomma) och liljekonvaljer. Liljekonvaljer kan du köpa odlade året runt. Även Freesia kan du ha i den buketten. Somrigt, klassiskt och elegant i sin enkla renhet.

• indy500
    passionsblomman skrev 2009-04-14 18:01:57 följande:
    En klassisk bukett som var vanlig på 60 talet tex är en lite luftigt bunden, men rund, av röda rosor(glöm det där med jul-röda rosor är kärlekens blomma) och liljekonvaljer. Liljekonvaljer kan du köpa odlade året runt. Även Freesia kan du ha i den buketten. Somrigt, klassiskt och elegant i sin enkla renhet.
    det lät underbart vackert!
  • Feline Felinae

Tack för alla idéer :)

Nu har jag beställt en bukett med röda rosor, vita luktärter och lite annat smått och gott som passar på sommaren. Gissa om det känns skönt att ha bestämt sig!

Svar på tråden Omöjlig kombination