• MissDoe

Arbetskostnad för brudbukett?

Har varit och beställt min bukett idag, en bukett med ca 10 pioner "bunden i handen" (floristens ord) dvs. ingen hållare utan en "vanlig bukett" (mina ord) Floristen gav inget exakt pris på själva arbetet utan bara pris på blommorna.. Vad kan själva arbetskostnaden för en sån bukett bli? Nån som vet?

• Svar på tråden Arbetskostnad för brudbukett?
  • Glimta

Jag ska oxå ha en vanlig rundbunden bukett med just pioner, min florist räknade med ca 12-15 st och jag skulle få betala 500 kr inkl. 2 st corsage. Men då tar hon enbart betalt för blommorna och inget i arbetskostnad. =) Ibland har man tur!

Priset tycker jag verkar variera något enormt beroende på i vilken stad och vilken florist man går till så det bästa är nog att fråga henne!

• MulleNuh

Som jag har förstått det så blir inte arbetskostnaden sååå hg när den är bunden som du skrev.. Men jag kan ha missuppfattat!

• passionsblomman

Jag tycker du ska fråga den person du köper tjänsten av. Ingen annan kan säga något om vad för timpenning hon har eller hur hon räknar när hon räknar ut arbetskostnad.
    Det varierar helt från företagare till företagare.
    Vissa kanske har dyrare blommor men räknar in att det ska täcka även arbetet, ngn annan specar arbetet för sig osv.

• MissDoe

Du har helt rätt! Fick veta att blommorna kommer att kosta ca 40-45:-/st.. men sen var det lite tunnsått med info. Jag frågade vad totalkostnaden blev och floristen svarade "inte blir det här så dyrt inte.." Till saken hör att vi är stammisar hos just den floristen och hans fru har varit min lågstadielärare.. sen har han lite svårt med fasta priser..

Så jag var mest ute efter ett ca pris.. typ mellan 500-1000:-..?

passionsblomman skrev 2009-04-14 20:55:20 följande:
    Jag tycker du ska fråga den person du köper tjänsten av. Ingen annan kan säga något om vad för timpenning hon har eller hur hon räknar när hon räknar ut arbetskostnad.Det varierar helt från företagare till företagare. Vissa kanske har dyrare blommor men räknar in att det ska täcka även arbetet, ngn annan specar arbetet för sig osv.
Svar på tråden Arbetskostnad för brudbukett?