• möklintabröllop

Nånting blått m.m.

Nånting lånat kan det vara brudklänningen som man har hyrt eller?

• Svar på tråden Nånting blått m.m.
  • Hvidbrud

Tja, det kan det väl... Men jag har hört att man ska försöka låna något av en gift kvinna som har ett bra äktenskap, så får man lite av deras goda kemi med sig in i sitt eget. jag lånade ett armband av en kompis som bvarit lyckligt gift i 10år

• möklintabröllop

Då måste jag låna något från min mamma. Hon och min pappa firar 45-årig bröllopsdag samma dag som jag gifter mig. Det var inte planerat alls att vi skulle gifta oss samma dag.

• bride 2be

Jag har lånat ett par öronhängen av min mamma, något blått kommer vara ett vitguldshalsband med ett vackert blått hänge, vet inte om en sak kan stå för 2 saker =) men det har jag bestämt det kan så hänget står för något gammalt med. Nytt är ju kläningen bland annat.

• lecaroline

Orkar man tänka på detta???

• Lady o Lufsen
    lecaroline skrev 2009-04-16 13:52:38 följande:
    Orkar man tänka på detta???
    Ehhh...ja, det får ju bli upp till var och en!
    Vad du själv ska orka tänka på bestämmer ju bara du?
    Vad orkar just du lägga energi på?
  • lecaroline

Tänkte bara att det är sååå enormt mycket att göra nu när det närmar sig. Där går min energi åt nu.
    Innan var jag helt inne på lånat och blått, nytt osv..

Vet inte kanske bara en sådan dag.
    Förlåt om jag gjorde någon upprörd

• Lady o Lufsen
    lecaroline skrev 2009-04-16 14:10:48 följande:
    Tänkte bara att det är sååå enormt mycket att göra nu när det närmar sig. Där går min energi åt nu.Innan var jag helt inne på lånat och blått, nytt osv..Vet inte kanske bara en sådan dag.Förlåt om jag gjorde någon upprörd
    Nej, mig gjorde du inte upprörd så mig behöver du inte be om förlåtelse
    Vad jag ville säga var att alla prioriterar olika och vissa har både gott om tid och energi att fundera över detta!
    Andra har det väldigt tajt och behöver därför prioritera bort vissa saker helt enkelt...
    Alla är vi olika, eller hur!?
    Lycka till med allt det du behöver göra
  • ingenjörsbruden

Jag lånade en blå tråd av min sömmerska....hahhahaha Avancerat va?!

Något fått och gammalt blev mina pärlöronhängen.

Något nytt fick klänningen vara!

Glömde dock "a penny in the shoe"....

• Hvidbrud

pennyn glömde jag också... men blod på klänningen fick jag... näsblod i bilen... (har bitit naglar hela livet, men slutade till bröllopwt... glömde det när det kliade lite i näsan... aj!)

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-16 14:52:34 följande:
    pennyn glömde jag också... men blod på klänningen fick jag... näsblod i bilen... (har bitit naglar hela livet, men slutade till bröllopwt... glömde det när det kliade lite i näsan... aj!)
    Ojdå...skulle man ha blod på klänningen...DET missade jag!
  • paulaner

Blod på klänningen?? Det har jag aldrig hört! Har det något att göra med att bruden är "oskuld"?

TS: Jag tycker nog att du kan räkna hyrd som lånad. Att hyra är ju att låna mot betalning, för man lämnar ju tillbaka den

Hvidbrud skrev 2009-04-16 14:52:34 följande:
Svar på tråden Nånting blått m.m.