• Linn74

Kasta blomblad istället för ris!??

Hade möte med fotografen igår, och han tipsade om att det blir väldigt vackra bilder om man kastar blomblad på brudparet istället för ris.

Nu undrar jag lite saker:
    Ska det vara torkade eller färska blomblad?
    Var får man tag i det? (Hittade på Calligraphens webshop men de har bara i tyg)

• Svar på tråden Kasta blomblad istället för ris!??
  • 27juni2009

Ett tips är att fråga kyrkan först, det är inte alla kyrkor som tillåter blomblad då det smutsar ner ganska mycket. Sen skulla jag passa mig lite för det m tanke på att de kan färga klänningen om det fsatnar eller nån kramar dig o ett blom blad är i vägen eller vad man kan söga, Mne visst är det vackert

• Svanboet

Jag skulle också vilja ha nått annat än ris...

Jag tor nog att man säkert kan få det beställt via florist och då är de färska. Torkade blad brukar inte bli så snygga. Rosblad tror jag är bra för då syns de på bilderna också istället för små söta blad. Det kan ju kanske bli lite problem med vinden men man får väl stå i medvind och kasta kanske.

• Hemlig2009

Jag har beställt "kastrosor" av floristen och jag ringde också och kollade med kyrkan. De sa att det var helt okej att kasta ute men inte inne (filmer där brudnäbben kastar rosor längs altargången kanske? ).

• Svanboet

Då återstår ju bara problemet med "gnuggrisken" om man har en vit/ljus klänning.

• Hemlig2009

Ja, men rosbladen ska ju mest kastas upp i luften så att det blir fina bilder. Det blir ju inte samma "regn" som med ris. Och min klänning får gärna ha lite märken efter vår bröllopsdag, ofta tyder det på att man har haft en rolig dag!

Min syster gick med släpet genom en marshall, he he...

• Svanboet

Oj! Hur gick det? Klänningen tog väl inte eld hoppas jag.

Hemlig2009 skrev 2009-04-15 10:53:24 följande:
    Ja, men rosbladen ska ju mest kastas upp i luften så att det blir fina bilder. Det blir ju inte samma "regn" som med ris. Och min klänning får gärna ha lite märken efter vår bröllopsdag, ofta tyder det på att man har haft en rolig dag! Min syster gick med släpet genom en marshall, he he...
  • MulleNuh

Vi ska ha såna bröllopsbubblor.. Har sett många bilder med såna och det blir otroligt fint!!

Bladen är ju som ovan sa att inte alla kyrkor tillåter dom. Och ris låter himla jobbigt.

• Hemlig2009

Blev ett stort hål. Men hon lämnade in klänningen och numera har klänningen bara ett litet kortare släp än tidigare.

Svanboet skrev 2009-04-15 10:55:09 följande:
    Oj! Hur gick det? Klänningen tog väl inte eld hoppas jag.
  • Svanboet

Får man fälla upp paraplyet om nu gästerna väljer att kasta ris?

Det liksom hamnar överallt och jag vill då inte ha ris i BHn resten av kvällen.

• Svanboet

Det finns en bra anledning till att jag inte vill ha släp på min klänning

Hemlig2009 skrev 2009-04-15 10:58:51 följande:
    Blev ett stort hål. Men hon lämnade in klänningen och numera har klänningen bara ett litet kortare släp än tidigare.
Svar på tråden Kasta blomblad istället för ris!??