• Yesh I do

Vad tycker ni om denna idé för bordsplacering...?

Hjälp! Behöver råd! Vi ska inte ha långbord på vår fest utan gästerna kommer att sitta i bord med 6 i varje. Jag funderar på att bara göra ett stort placeringskort til varje bord där det står vilka som ska sitta vid det bordet men att de får placera sig själva runt bordet...alltså ett bestämt bord, men ingen bestämd plats.

Nån annan som ska göra så? Eller låter det bara konstigt?

• Svar på tråden Vad tycker ni om denna idé för bordsplacering...?
  • MV85

Tycker jag kan funka jättebra.
    Har själv bara varit på bröllop med valfri bordsplacering (frånsett honörsbordet)... mycket smidigt, men blir tråkigt för alla i ena släkten sätter sig på ena sidan och alla i andra på andra sidan... blir ingen mix alls... Mycket bättre då med lite valfrihet och lite "tvång"

• Yesh I do

ja lite så tänkte jag med..man kan mixa lite kompisar från olika "gäng" eller släktingar från bådas sida vid borden men de kan ändå sätta sig bredvid vem de vill! Vill inte att det ska bli för stelt och uppstyrt...!
    Bara lite lagom uppstyrt =)

• aalexandra

Det låter som en jättebra ide, tror det blir uppskattat från alla håll.. Som du skriver bara lite lagom uppstyrt. Det tror jag verkligen på. Synd att vi ska ha långbord =(

• MTTM

Jättebra idé, tycker jag! Lagom "fritt" för gästerna, men ändå lagom "styrt" så att inte all släkt hamnar på ett ställe och alla vänner på ett....

• anja1661

låter som en kanon ide!

• Fly by night

Det funkar när man har långbord också. Det är bara att dela in långborden i önskat antal delar. Det räcker med att sätta ut någon symbol/siffra/bokstav vid de olika delarna och sen ge varje person en av dessa symboler och sedan placerar gästerna sig efter eget val vid den delen av bordet de har blivit tilldelad. Hoppas någon förstår vad jag försöker beskriva.

aalexandra skrev 2009-04-15 15:42:58 följande:
    Det låter som en jättebra ide, tror det blir uppskattat från alla håll.. Som du skriver bara lite lagom uppstyrt. Det tror jag verkligen på. Synd att vi ska ha långbord =(
  • Yesh I do

tack snälla för synpunkterna!
    nu ska jag bara designa "korten" på nåt fiffigt sätt...!

nån som råkar ha tips på det med =D ?

• utvald

Du kan ju alltid sätta på väggen en lista vilka som ska sitta vid bord ett,två osv..sen sätter du bara ett kort med en stor etta på det bordet!!??Nja..vet inte.

• andbeyond

Jag såg en bild någonstans (man kollar ju så mkt konstiga bröllopssidor, svårt att hålla koll ;)) där någon hade foton på brudparet när det var 1 år (bord 1), 2 år (bord 2) osv.. Åldern var skriven under fotot för att göra det tydligare. Då kan man ju ha bordsplaceringskartan som ett kollage av alla foton i en ram med namnen på de som ska sitta vid bord 1 runt om det fotot... nu blev det kanske snurrigt men iaf ;)

• Superälsklingen

jag var på ett bröllop där de hade gjort så. Fast de hade skrivit namnen på glas och ställt i mitten på bordet. Sen fick gästerna ta med sig glaset hem.

• Lakritsbåten

Vi var på bröllop där man fick ett snyggt kort med texten: "You are seated at table no X". De låg tjusigt upplagda på ett bord. Riktigt snyggt faktiskt!

• Yesh I do

tack för bra tips! ska fundera lite till!

• TesshjärtaFred

Låter som en toppenidé. I vår lokal funkar det inte med annat än långbord annars hade jag gärna kört på runda.

Svar på tråden Vad tycker ni om denna idé för bordsplacering...?