Säsongsblommor i juni?
Har inte bestämmt oss för exakt vilka blommor vi ska dekorera lokalen med utan tänkte låta säsongen avgöra. Det enda krav vi har är att blommorna ska vara vita, några förslag?
Har inte bestämmt oss för exakt vilka blommor vi ska dekorera lokalen med utan tänkte låta säsongen avgöra. Det enda krav vi har är att blommorna ska vara vita, några förslag?
prästkrage, fast dom kan lukta lite illa.
Det där beror ju till stor del på vad det är för dekorationer du ska ha. Är det höga blommor till lite större arrangemang somska stå på tex buffébord, eller ska det vara låga Arrangeman g på borden? Höga buketter i smala vaser...vad är det du har för typ av lokal etc etc...
I Juni finns massor av sorter och mänder av blommor finns i vitt, så det är en bra säsong.
Hallå!
Vi ska gifta oss i Juni (har nog inte riktigt greppat det ännu) men vi vårt färgtema är svart och vitt.
-Vi ska ha vita syrener, de blommar som bäst i juni. Lite större till storleken=behövs inte så mycket.
lycka till!
Liljekonvalj kanske?
Det är en stor, öpppen och ljus lokal. Blommorna jag är ute efter ska stå i lite högre smala vaser, inte så många i varje. Jag tycker om tanken på vita syrener.. men vet inte om jag kan få tag på dom så tidigt som midsommar.. bor i norrlands inland.
Jodå, det borde du kunna, men du måste ju plocka de själv då, för i butik säljer man bara odlade syrener och då är säsongen redan över för dem
Syrener är underbar, men kan vara svåra att få att dra tillräckligt med vatten ibland. Jätteviktigt med skrapa eneda snitt i dem och VARMT vatten med näring i.
Tänk också på att om någon är allergisk, kan det bli omöjligt för den personen att vara i lokalen kolla sånt.
Vita lejongap och vita doftfria-asiatiska-liljor, vita Allium och vita Ornithogalum är exempel på vackra och effektfulla blommor som ger mycket karaktär.Jättefint att kombinera med ett limefärgat gräs dom har fina vippor-fontängräs heter det.
Såg att du bodde långt upp, om det är andra här som bor långt södetut och tänker sig syrener så är det ofta mitten/slutet på maj som gäller.( 2008 kunde jag inte ha syrener på skolavslutningen då de var helt utblommade)
hmmm... låter bra! Ska kolla upp om nån är allergisk, för syrener är såååå fina!