• MissDoe

Sista droppen...

Nu ger jag upp vårt bröllop känns det som! Med ganska exakt 2 mån kvar blir min sjukskrivna m2b (sjukskriven pga stress) varslad, deklarationen kommer och visar på restskatt, vi upptäcker att vi bara har en serveringspersonal istället för fyra som det lät som för några veckor sen, ingen kan ge klara priser för varken tårta eller blommor och inte ens hälften av gästerna har osa:at trots att det bara är ca 2 veckor kvar till sista osadatum.

Det är inget kul just nu!!! Jag har absolut ingen varken inspiration eller ork kvar att fixa bröllop när man har fullt upp att oroa sig för ekonomin och försöka stöjda en människa som känner sig totalt sågad vid fotknölarna av sin chef.

Så när man då kommer hem från jobbet och upptäcker att katten har kräkts på min sida av sängen så brast det. Tårarna bara rullar och jag skulle helst av allt bara gå och lägga mig och inte kliva upp förrän allt är bra igen.

Ville bara få ut allt...

• Svar på tråden Sista droppen...
  • lolca

Ta några djupa andetag, gråt ut och sätt dig sedan ner och fundera på vad det är du vill.. Att planera bröllop ska ju vara roligt! =) Sen kan det ju komma en del bakslag om man har otur.

Jag hoppas att allt löser sig!!!!!!

• therese182

Miss Doe vart bor du? Låter som om du behöver en fika och en alldeles för stor bakelse! Om du befinner dig i stockholmstrakten bjuder jag på en kaffe! ( Bakelsen får du pröjsa själv.....ja menar jag sparar ju till ett bröllop här!! ;) )

• Im yours

Styrke, och tröstekramar från mig.

• ElMac

Åh fy vad jobbigt..

Men försök att ta det lugnt för både dig och killens skull. Försök reda ut sakerna en åt gången. Jag tror allt kommer lösa sig då ni vet antalet gäster. Gå till er själv, hur snabb är ni på att osa? Jag har tidigare osat sista dagen, eller än värre, svarat då de hört av sig *skäms* Nu har vi dock osat 2 veckor innan på ett bröllop, men de är ju bara för att vi själva planerar bröllop och vet hur mycket det underlättar om man vet hur många som kommer.

Tårtan kommer lösa sig med antalet gäster - om du bara själv vet hur den ska se ut osv. Blommor, är det tillgången som styr? Säg att du måste få ett pris för att kunna bestämma om du ska ha dem som "leverantör" eller ej.

Ang restskatten så kan jag nog inte trösta.. Finns inga avdrag ni kan göra?

Tycker ni ska ta en planeringspaus i helgen och bara rå om varandra. Tillsammans fixar ni detta (hur ska ni annars fixa allt annat ;))

Styrkekramar!!

• Boomtown

Kan man inte få restskatten på avbetalning så ni kommer på fötter? Tänk om lite och se om ni kan få någonting lite billigare. Eller lägg bara ner allt i 2 veckor så du slipper tänka på det. Ta en picknick i solskenet och försök att inte tänka på det

Skickar en stor kram

• MissDoe

Tack! Bor dessvärre ca 80 mil bort.. men fikat värmer iaf!

therese182 skrev 2009-04-16 19:12:40 följande:
    Miss Doe vart bor du? Låter som om du behöver en fika och en alldeles för stor bakelse! Om du befinner dig i stockholmstrakten bjuder jag på en kaffe! ( Bakelsen får du pröjsa själv.....ja menar jag sparar ju till ett bröllop här!! ;) )
  • MissDoe

Tack för alla värmande ord! Inte klokt vad det kan kännas lättare om man bara får ventilera lite bland andra som kanske känner igen sig istället för att tycka att man ska lugna sig "det är ju bara ett bröllop". Solen skiner och min m2b ringde och pressade sin släkt lite så nu är det bara 7 st som vi inte vet om dom kommer, resterande 19 som inte osa:at vet vi att dom kommer (såna man träffar eller pratar med ganska ofta). Dessutom kommer en av hans mostrar upp till norrland på måndag och då får vi nog veta mer. Och min alldeles underbara mamma kan låna ut pengar om det krisar.

Så idag ska jag göra nåt kul och ringa till min morbror (som är helt överlycklig över att vi ska gifta oss) och fråga om han vill fota oss under själva vigseln.

Tack igen! Kram

• Tooticki

Jag tror att restskatt ska betalas först i november, om det hjälper er?

• Tooticki

Jag tycker att ni kan lägga ner bröllopet om pengarna krisar, även om det är fantastiskt att gifta sig så ska man inte ha magknip på grund av alla utgifter. Kanske kan ni meddela folk vad som hänt, de kommer ju såklart förstå. Sen kan ni kanske gå till rådhuset/kyrkan och viga er i enskildhet och sen ha en hejdundrande fest när allt ordnat upp sig med jobb och sjukskrivningar!

• MissDoe

Som det känns just nu så blir bröllopet av hur som helst! Tack och lov så har jag en underbar släkt som kan fixa vad som helst av nästan ingenting. Att restskatten ska betalas i höst hjälper helt otroligt mycket, för vid det laget vet vi att min m2b har jobb igen. Tack för tipset!

• ElMac

ah en till norrlänning :) fast norrland är iof stoort :)
    /skelleftebo

MissDoe skrev 2009-04-17 07:06:24 följande:
    Tack! Bor dessvärre ca 80 mil bort.. men fikat värmer iaf!
  • MissDoe

Inte så långt ifrån isf. -Lycksele här! Tog rådet och har en bröllopsfir helg. Så nu är det renovering som gäller!

Svar på tråden Sista droppen...