Inlägg från: planerarbröllop |Visa alla inlägg
  • planerarbröllop

Vad betalade ni åt brudtärnan?

Lajsan skrev 2009-04-16 19:41:13 följande:
    Vi betalade kläder, frisyr, smink och sen fick hon en present efteråt.
    Fick hon behålla kläderna sen?
  • planerarbröllop
    Noxire skrev 2009-04-16 20:11:15 följande:
    Vi betalar klänning, hår, smink, skor och blommor. Men är ju hon vår studerande dotter.Kram till alla
    Ja precis, då skulle jag också betala allt. Fast man kanske inte ska göra skillnad på dotter/vän?
  • planerarbröllop
    Imma skrev 2009-04-16 19:39:55 följande:
    Du kanske kan säga just så, alltså istället för att säga att klänningen ska gå i vinrött säger vilka färger som inte passar så bra har hon ju möjlighet att välja något i en färg som hon gillar och som passar med ert tema. Jag personligen ser helt död ut i vinrött och om någon skulle vilja att jag hade en vinröd klänning på mig skulle nog den personen få betala den själv.
    Jag ser också fruktansvärd ut i vinrött, men hon är brun och brunhårig så jag tror det skulle passa henne.
    Hon ringer snart och jag ska försöka lägga fram det här, men jag kan inte bestämma mig.. suck..
  • planerarbröllop
    anja1661 skrev 2009-04-16 20:14:34 följande:
    vi betalar halva klänningen, blommorna och hår.klänningen behåller hon själv efteråt, fri att sälja eller behålla.
    Hur mycket får klänningen kosta?
  • planerarbröllop
    Frukenob skrev 2009-04-16 20:19:04 följande:
    Du har ju nog med dina egna utgifter. Inte ska du betala allt. Måste tärnan gå till frisören och bli sminkad? Och om hon nu vill det så får hon väl betala det själv.Tänk om hon vill operera brösten till bröllopet, ska du betala det med? Eller bleka sina tänder, vaxa benen? Betala vad du har råd till.
    Mm.. Jag säger att jag betalar blommor och håruppsättning.. Klänningen får hon fixa själv.. Det skulle kännas bra för mig tror jag! Som du säger, jag kan inte betala mer för hennes grejer än för mina egna..
  • planerarbröllop

Vill nu skrev 2009-04-16 20:22:43 följande:

buketten betalade vi oxå!Vill nu skrev 2009-04-16 20:20:25 följande:
    Ok:)
  • planerarbröllop
    Pumpkin skrev 2009-04-16 20:27:34 följande:
    Ja buketten betalade vi också, men det ser jag som självklart eftersom de hör till resten av blomsterarrangemangen.
    Ja, det gör jag också...

Vet ni vad håruppsättningar brukar kosta, ungefär?
  • planerarbröllop
    MulleNuh skrev 2009-04-16 20:30:51 följande:
    Jag skulle betala hennes klänning, men hon hittade en som kostade 95:-! haha.. Helt galet.. Den var nersatt från 8-900:- till 95:-
    Oj, inte dåligt... Tänk om min brudtärna kunde vara lika ekonomisk..
  • planerarbröllop
    anja1661 skrev 2009-04-16 20:33:15 följande:
    hmm...jag tror vi betalade 450 el 500kr åt henne...
    Ok. Jag tror min brudtärna kommer hitta en svindyr.. Hon ska alltid ha det dyraste.. Det är nog där skon klämmer...
  • planerarbröllop
    Heloise skrev 2009-04-16 20:39:43 följande:
    när jag var tärna åt en av mina vänner så betalde de blommorna, det var allt och det gjorde ingenting alls! Jag vara bara glad över att få äran att stå vid hennes sida!
    Okej.. Det skulle jag också vara..

Vad nervös jag blir, tänk om hennes håruppsättning går på 3500:-..
  • planerarbröllop
    MulleNuh skrev 2009-04-16 20:45:49 följande:
    äh det tror jag inte den gör! Ring runt o kolla vad det kostar bara. Skiljer väääldigt mycket. När jag var tärna på min systers bröllop så gick jag till björn axén. Jag betalade 900:- tror jag för uppsättning INKL löshår.(dom har ju höjt priset nu då så klart..)
    Det var inte illa..

Jag kanske ska säga det att jag betalar 1000:- och så får hon lägga det på vad hon vill..?
    Eller är det bättre att jag betalar hennes håruppsättning och blommor givetvis?
  • planerarbröllop

Hej på er.. Nu har jag pratat med henne och det gick jätte bra. Jag kommer betala håruppsättningen (hon ville ha en enkel håruppsättning, typ svinrygg) och blommorna betalar vi också givetvis.
    Hennes mamma hade en jätte fin vinröd klänning som hon ville ha, så det är redan klart :) Den blev gratis.. Tur att hennes mamma är modemedveten :)

Nu känner jag mig lättad.. Min tärna kommer även att sminka mig och sig själv vilket är kanon :)

Tack så jätte mycket för era svar.. Jag är så glad att det löste sig på ett bra sätt :)

• planerarbröllop
    Sundance skrev 2009-04-23 21:01:58 följande:
    Detta tycker jag också är svårt. Jag hade jättegärna betalat både klänning, hår och makeup till alla mina tärnor men de är 4 så vi har inte råd med det.Vill abslout betala deras klänningar så nu försöker jag hitta ett bra alternativ. Skulle helst vilja att de hade samma tyg i klänningen men att de väljer modeller själva. Men det kostar ju att sy upp. Kanske helt enkelt ska säga till dem att jag betalar 1000kr och så får de själva hitta en röd klänning som är festligt nog.
    Jag tycker 1000kr är för mycket om du har 4 tärnor. 500 kr i sånt fall, max..
    Jag sa iaf till min tärna att jag betalar en håruppsättning och blommorna givetvis.. Det känns bra nu och eventuellt, om hon hjälper mig med lite styr, så får hon ett presentkort eller nåt.. Det låter väl bra?
Svar på tråden Vad betalade ni åt brudtärnan?