• Lyckliga83

Vilken bukett?

hejsan!!

undrar om ni kan hjälpa till med något?
    har svårt o välja bukett....det ska vara blåa rosor och undrar om det skulle vara fint med bara rosor eller ska jag blanda?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-18 22:33
    bilder finns i galleriet

• Svar på tråden Vilken bukett?
  • Lyckliga83

jaså...hahaha...ok..ska fixa

• passionsblomman

Det är väldigt olika stil på de olika exemplen....
    Det valet har mycket att göra med helheten tycker jag. Den första, kompakta buketten är väldigt liten, den innehåller inte mer än ett tiotal rosor. Ska du ha ett bröllop med riktigt"brudig" klänning, ska du inte ha en för liten bukett, utan den bör innehålla ca 25 rosor eller så, beroende på storlek.

Båda deandra är fina och den stramare droppen är ju väldigt maffig, medan den andra är busigare i sitt uttryck...du får känna in lite vilket som är mest "du"

Till blå rosor tycker jag det vore vackert med lite vita blommor. rosor passar ju med det mesta och bukettens stil avgö sprter, men exempelvis Freesia är hur fint som helst att blanda med.

• Lyckliga83

oki,tack så mkt. =)

vill ha en ganska så enkel bukett eftersom man ska "kasta" iväg den sen...men hade tänk o ha 2 st buketter..en som jag sparar till mig och en som kastas.kan man göra så?

• MV85
    Lyckliga83 skrev 2009-04-18 23:09:54 följande:
    oki,tack så mkt. =) vill ha en ganska så enkel bukett eftersom man ska "kasta" iväg den sen...men hade tänk o ha 2 st buketter..en som jag sparar till mig och en som kastas.kan man göra så?
    Tycker jag definitivt du kan göra... gör en "mini"bukett som ser likadan ut som den stora som du använder hela dagen, o kasta den lilla
Svar på tråden Vilken bukett?