• angelamaria

    Möhippa, vilka brukar man bjuda?

    Undrar bara vilka tjejer tärnan brukar bjuda på möhippan?

    Är det enbart brudens kompisar eller kan det också vara brudgummens tjej kompisar som också kommer på bröllopet?

    Brudens mor och brudgummens mor?

  • Svar på tråden Möhippa, vilka brukar man bjuda?
  • Corona

    Har varit olika på alla hippor jag varit med på / "hört talas om". Vi var ett gäng som inte kände varandra men som drog ihop en hippa till gemensam kompis, ingen var bjuden på bröllopet då de enbart firade med familjen (men alla dök upp i kyrkan). För mina svägerskor har det enbart varit de närmaste kompisarna, då har det varit tärnorna som dragit igång det. Har även hört om en hippa då alla kvinnor på bröllopet var medbjudna och en annan där även kompisar som inte var bjudna eller inte kunde komma på bröllopet var med. Så det finns nog inga rätt eller fel, men hur du än gör blir det säkert uppskattat av bruden

    Mammor eller inte beror nog på vad ni tänker göra, har aldrig hört om någon hippa när de varit med men om det är rätt personligheter så varför inte?

  • MysanX

    Min tärna kommer bjuda alla tjejer utom mamma och svärmor. Jag tror det är kul att bli inbjuden iaf och känner dom att dom inte vill gå så kan dom alltid tacka nej.

  • Fotbollsfru

    Min tärna kommer bjuda de tjejkompisar till mig jag har bett henne att bjuda. SAMT min mamma och min moster. Jag står väldigt nära dem och skulle älska om dem var med.

  • TesshjärtaFred

    De möhippor jag har varit på har alla tjejer som ska på bröllopet (utom mamma,svärmor, äldre släktingar) varit bjudna. Jag hoppas att det kommer att vara likadant på min möhippa. Det är lättare att hitta på roliga saker till en mindre kostnad om man är många och så får alla som inte känner varandra chans att träffas innan bröllopet.

  • Fru PB

    Alla på min hippa var bjudna förutom "äldre" och mamma

    En av minna vänner kunde inte komma på bröllopet men var med på hippan.

    Det var även min mans kompisars sambos/fruar som var bjudna.

  • Lady o Lufsen

    Har ingen aning om hur det enligt alla "vett-i-kett-regler" ska eller bör vara...

    Dom som arrangerade min hippa bjöd in samtliga kvinnliga gäster som då var bjudna till bröllopet...gammal som ung, svärmor som låtsasmoster, fastrar och bästa väninnor och så vidare

    Själv hade jag inte velat ha det annorlunda och jag var väldigt stolt över den tanken- precis som jag ville ha det!

    Hade inte velat varit med om att ett fåtal eller ett flertal satt på bröllopet och undrade varför dom inte hade blivit tillfrågade om hippan!

    Däremot kunde ju (såklart) inte alla komma men det viktigaste var inte att alla kom- det viktiga var att dom som kunde kom och resten hade åtminstone blivit bjudna men tackade nej...

    En perfekt lösning....för mig!!

  • Lady o Lufsen

    ...Skulle ju såklart vara den gladaste av gubbar som slutkläm på mitt ovanstående inlägg!

    Varför kom en ledsen gubbe???? Det var inte meningen!


  • Fenixx

    på dem bröllop vi varit bjudna på så har alla "yngre" kvinnor blivit bjudna.

    på ett var det även bara bruden och hennes 3 närmsta vänner bara som hade en liten mysig övernattning vid en stuga vid kusten så då var vi andra inte förfrågade.

  • Lady o Lufsen

    ...tillägas bör att jag fick fler än en hippa eftersom alla inte kunde komma på den "stora"...

  • Morfrumatte

    Personligen tycker jag att alla ska bjudas. Det är ett ypperligt tillfälle att lära känna gästerna innan bröllopet och dina närmsta vänner umgås du ju med iallafall.

  • Frukenob

    min mor och mormor samt min blivandes mor och mormor är inräknade i min hippa. Vi är en släkt som har otroligt rolig. Alla som vill ska vara med

  • Linda7608

    Hej tycker som ni att alla ska bjudas. Min mb2 vänner har frågat mig tre gånger vilka de ska bjuda på svensexan och jag har sag att vi vill att man bjuder alla. Men det har de inte gjort utan bara dom de tycker. Tycker att det är så dåligt när de vet vad han vill. För jag menar de vet ju inte riktigt vilka vi umgås med. Bara för att dom inte känner alla andra... Är så arg och besviken på min mb2 så kallade bästa vänner...

Svar på tråden Möhippa, vilka brukar man bjuda?