• Tekla09

Vem håller brudbuketten?

Hej,
    Ni som inte har tärna, hur gör ni med brudbuketten vid ringväxlingen? Vem håller buketten?

• Svar på tråden Vem håller brudbuketten?
  • Hemlig2009

Antingen får min syster komma fram och hämta den, eller så lägger jag den på altarringen. Då finns dock en viss risk att vår lilla näbb norpar den och springer iväg med den.

• Hemlig2009

Eller varför inte mamma kom jag på nu?

• passionsblomman

Den kan du antingen räcka till någon i främsta raden, eller lägga på altarringen, eller så tar prästen den och lägger den på altaret under ringväxlingen.

• Tekla09

Älskar dessa snabba svar! Tack!

• noonoo

Skönt att se att det är fler som inte vet hur de ska göra med brudbuketten. Funderar också på det, men kändes som ett bra alternativ att prästen lägger den på altaret under tiden.
    Tack, för tipset!!!

• Sonja68

Min kompis se'n vaggan som sjöng solo fick hålla den. Hon satt ju ändå där framme
    Min mans pappa hade ringarna som han överräckte när det var dags.

• Myzelf Lina

Smarta tips, jag har också funderat lite...
    Ska nog be prästen lägga buketten på altaret...
    får fundera vidare på ringarna!

• allehanda

Hos oss så lägger man den på knäfallet sidan om sig eller så lägger man den på altarringenom den är bred nog.Finns också varianten då man pratat med vaktmästaren innan och då har jag ställt fram ett litet bord vid sidan om altarringen.

• Hemlig2009

Jag frågae min mamma idag om hon ville komma fram och hämta buketten, hon blev jätteglad!

Ringen ska min sambo ha i fickan.

• Villemoa

Jag gav den till min mamma som satt på första raden, ringarna hade min man i fickan.

• allehanda
    Villemoa skrev 2009-04-29 23:01:54 följande:
    Jag gav den till min mamma som satt på första raden, ringarna hade min man i fickan.
    Det kan vara så förbenat långt mellan altarring och första bänken i somliga kyrkor!
  • Villemoa

Nu gifte vi oss inte kyrligt utan borgerligt och då var det väldigt nära till första raden

allehanda skrev 2009-04-30 15:59:51 följande:
    Det kan vara så förbenat långt mellan altarring och första bänken i somliga kyrkor!
  • Hemlig2009

Jag tänker mig förstås att mamma får resa på sig och komma upp och hämta buketten. Trevligt.

• JennyoPatrik

Åh vad skönt att höra att fler inte ska ha nån tärna, jag började känna mig dum som inte har nån.

• passionsblomman

Det kommer inte jag ha heller den dagen det blir av.

JennyoPatrik skrev 2009-05-12 14:59:52 följande:
    Åh vad skönt att höra att fler inte ska ha nån tärna, jag började känna mig dum som inte har nån.
Svar på tråden Vem håller brudbuketten?