• Kakan 07

Tips på brev till bruden

Jag vill ha tips på korta, bra fraser att skriva i brev som ska skickas till bruden innan möhippan.
    T.ex "Snart smäller det!" "Var beredd!" och liknande.
    Så att den blivande bruden får gå lite på helspänn några veckor innan hippan!

Tips?!

• Svar på tråden Tips på brev till bruden
  • roodeberg

Tips på kortfattat rim som går ut på att det närsomhelst på dagen kan hända och att det trolgitvis är när hon minst anar det - på väg till, vad hon tror är, storhandla på ICA, på väg hem från jobbet eller åker till en kompis eller tar en promenad eller så:

När du är ute och kör eller går
    Och trafiken är tjock som en dimma
    Ett varningens finger
    när telefonen den ringer
    Rutten den ändras och du kan lätt försvinna
    En härlig stund bland dina vänner du får

• Kakan 07

Ah, bra idé! Tack!

Fler?

• roodeberg

Precis som den där lappen i filmen, där det står "Jag vet vad du gjorde förra sommaren", så skulle man kunna skriva "Vi vet vad du kommer att göra nästa lördag" eller "Vi vet vad du kommer att göra mindre frivilligt iförd kycklingdräkt" fastän kycklingdräkten inte ens är på fråga...

• Kakan 07

Ja, att antyda helt felaktiga saker är bra!
    Har några idéer nu! Tack!

• Halland

Detta var kul tips ju
    Jag vill också ha fler såna

• Heloise

vi köpte vykort som det stod "En hälsning från sneseglarna på" och skickade från olika ställen i landet, med en nerräkning. Nu blev det ju kanske ingen överraskning att det var just den dagen men på slutet fick hon instruktioner, typ packa en väska som ska innehålla och så massor med konstiga saker. Sen stod det att hon skulle vara klar en viss tid iklädd flytväst, gummistövlar, ridhjälm, med nymålade (röda) naglar.

Svar på tråden Tips på brev till bruden