• guldlockm

Bröllopsresa till Thailand - Cape Sienna, Kamala

Hej

Vi ska åka 3 veckor till Thailand på vår bröllopsresa. Vi åker med fritidsresor till Phuket och vi ska bo på Cape Sienna, ser helt fantastiskt ut, kolla själv om du har lust.

www.capesienna.com/

Någon som har tips om vad man ska göra i Kamala eller Phuket, jag vill gärna höra mer om vilka stränder som är bäst samt att vi älskar god mat, så gärna tips.

• Svar på tråden Bröllopsresa till Thailand - Cape Sienna, Kamala
  • guldlockm

Puffar lite, det är ju så många svenskar som har varit i Phuket någon måste ha varit i Kamala.

• lottis77

Min syster var till Kamala i februari. Hon har, precis som jag, varit flera ggr i Thailand och var inte så jätteimponerad av Phuket innan men tänkte att hon skulle ge detta en chans eftersom biljetten var så billig. Hon älskade Kamala! Tyckte stället var grymt. Vet bara att hon var på Kamala Beach. Mkt mindre exploaterat än Patong, Kata och Karon om man ska tro henne.

• guldlockm

Hej Lottis77
    Vi valde Kamala eftersom det ska vara mycket mindre än alla andra stränder i Phuket, samt att vårt hotell ligger helt ensamt ute på en klippa, ska bli så fantastiskt!

• lottis77

Tror ni kommer få det jättebra! Mitt tips är att hålla er i Kamala, ät god mat, drick goda drinkar och gå på massor med massage. När ni vill göra utflykter behöver ni inte lägga ner någon tid på övriga Phuket (min åsikt...)ta er istället till Kao Lak och sov över en natt eller ta en båttur med övernattning. Sedan kan ni åka tillbaka till erat mysiga hotell och njuta av lugnet igen.

• fru Hä

Hoteller är splitternytt men har redan fått massa bra reviews på t.ex. Tripadvisor. En vinnare, tror jag!!!!!

Vore coolt att bo i en av villorna med egen pool!?

fru Hä

guldlockm skrev 2009-04-21 14:49:49 följande:
    HejVi ska åka 3 veckor till Thailand på vår bröllopsresa. Vi åker med fritidsresor till Phuket och vi ska bo på Cape Sienna, ser helt fantastiskt ut, kolla själv om du har lust.www.capesienna.com/Någon som har tips om vad man ska göra i Kamala eller Phuket, jag vill gärna höra mer om vilka stränder som är bäst samt att vi älskar god mat, så gärna tips.
  • guldlockm

Fru Hä, jag är också helt galen i tripadvisor, låter som att det kommer att bli riktigt bra, ser helt fantastiskt ut enligt mig!

Någon annan som ska till Phuket på bröllopsresa?

• elo80

Letar hotell i thailand för resa i jan nästa år. Hotellet ser jättefint ut!! Ngn som varit där nyligen och vet hur det går med byggandet, både på hotellet och kring hotellet? Man vill ju inte fira smekmånad med massa buller och oväsen :)

Svar på tråden Bröllopsresa till Thailand - Cape Sienna, Kamala