Vi var på Meeru Island (www.meeru.com) i höstas, därav mitt namn (blivande maken friade där). Ön ligger ganska nära Male, där man landar, tog nog ca en timme med speed boat.
Varje ö har bara ett hotell, så det är lika bra att välja all inclusive, vilket vi gjorde. Det var buffé till frukost, lunch och middag, men den var hyfsat varierad och det fanns alltid en hel del olika alternativ att välja mellan. Så jag tyckte att maten var över förväntan. Dessutom ingick alltid dessertbuffé (utom till frukost)!
Vi bodde i Jacuzzi Beach Villa, alltså vid stranden, inte på pålar i vattnet. Framför "hyddan" hade vi lite palmer och sen kom stranden, ca 20 meter från verandan. Sanden var kritvit och vattnet alldeles klart, och fullt av skojiga fiskar. Trots att hotellet var fullbelagt var det ganska glest mellan gästerna på stranden kring hela ön. Så man störs aldrig av några andra hotellgäster.
Vi hade en helt underbar semester, och jag skulle gärna åka tillbaka. Fast i så fall skulle jag nog i och för sig vilja testa någon av de andra öarna. Men jag kan verkligen rekommendera Meeru. Hör gärna av dig om du vill vet mer om ön!