• FreezY

vad är rimlig budget??

hej hej..
    Jag och min smabo ska gifta oss den 31/7-2010.
    Planerar redan nu, för att man ska kunna känna att man har koll på allt.. (japp, är kontrollfreak :P)
    vi har bestämt att vi vill ha vigsel och fest här hemma på gården ute på Logen.
    Tanken är att vi ska ha catering med kallskuren buffe. Vi tänkte ha själva vigseln inne på logen med gästerna stående (familjemedlem som viger).
    sen ska vi hyra ett sånt stort tält där det kommer serveras mat efteråt.
    under tiden som vi äter så fixar personalen med att göra om Logen till dansgolv och plats till bandet med levande musik osv.
    efersom vi sparar in på serveringspersonal och på Lokal, så ville vi lägga lite mer på annan personal som tar hand om just bygge av dansgolv, städning mm...

vi blir ca 60pers. vad är rimligt att sätta som budget och vad hade ni??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-05 22:33
    haha... nu har vi ännu mer förändringart i planerna... funderat/snackat med vänner osv... :P
    vi kommer inte ha någon personal alls... ingen cateringfirma, utan en vän som fixar med maten. tårtan (eller muffins/cupekakes) görs själv av pillig och duktig farmor... *love*
    det är med andra ord bara tältet som ska hyras och blomster arrangemang. men även det får vi billigare eftersom min systers vän håller på att utbilda sig till florist och börjar trean då... hon kommer göra det som en del i ett skolprjekt... betalar enbart materialet...
    såå... maten till oss alla kommer kosta 8.oookr, blommor 5.oookr, kläderna till oss (jag, min man2be, och vår då 2åriga son) hamnar på ca 12.oookr och ringar på 5.oookr... klarar vi en budget på 45.ooo???

• Svar på tråden vad är rimlig budget??
  • MulleNuh

Hmm 45-50.000:- kanske?

• wildalila

hmmm.. skulle väl säga totalt hela kalaset med klänning o allt...60.000 det var ca vi hade....men vad vet jag!

• Märta81

Räkna med 1000 kr per kuvert, alltså 60000 blir det i ert fall då.

• Boxermatten

Hejhej!

Jag och min sambo kommer också att ha ca 60 gäster och vår budget har vi satt till 35000 vilket jag hoppas att vi kan hålla...

• kärleken är evig

oj 1000kr/ kuvert!!! jättedyrt.. jag har bokat ett ställe och betalar 350kr/kuvert med personal som serverar. Men det är ju så olika beroende på var man bor och vad man har för krav!

Märta81 skrev 2009-05-04 22:37:45 följande:
    Räkna med 1000 kr per kuvert, alltså 60000 blir det i ert fall då.
  • kärleken är evig

såg sen att du ska ha catering...då blir det ännu billigare har sett endel för ca 200kr/kuvert..

Jag skall oxå ha band som spelar betalar 5000kr.

min budget är ca 35oookr har bjudit 40gäster.
    Det dyraste är ju festen, sen kommer ringarna ca 10000 för vi skall även byta ut våra förlovningsringar, så det blir tre ringar vi skall köpa..

Svar på tråden vad är rimlig budget??