Inlägg från: MissDoe |Visa alla inlägg
  • MissDoe

Juni 2009 nr 4

Gör som jag.. är nästan 20 pers som inte osa:t och vi har sista dag idag (precis som ni), och jag tänker ge dom till 00:00 i natt, sen blir jag BRIDEZILLA! Näe, men ett litet massutskick på sms med texten "ses vi till midsommar...?" tänkte jag iaf få iväg. Kanske nåt för er? Ja, fast kanske med ert datum..

Flisa80 skrev 2009-04-29 16:50:04 följande:
    KUL att vi är så många här nu!!!!Vi håller på och skriver personbeskrivningar om gästerna. Så svårt!!! Men roligt!Imorgon har vi sista osa-dag. Är lite besviken på att 24 personer (12 par) av 101 inbjudna ännu inte har osa:t... Tycker det är lite väl mycket....
  • MissDoe

Ja, om inte annat så lär det vara effektivt!

Flisa80 skrev 2009-04-30 15:38:47 följande:
    Hahaha. DET hade ju varit roligt annars. 00.01 Riiing!
  • MissDoe

Hur går det annars då?? Själv sitter jag och är lite kallsvettig över brudnäbbarnas kläder.. (som bor i Uppsala och vi sitter här i Lycksele) ja, och min egna klänning som vi ska sy i veckan.. Mycket nu..

• MissDoe

Måste börja fundera på bordsplaceringen också... och det känns sååååå svårt!

• MissDoe

Om du vet att han kollar av sin facebook regelbundet så skulle jag lämna ett meddelande där, tala om hur det är, att du MÅSTE veta NU och om du inte hör något innan (t.e.x 2 dagar senare) så räknar du med att han inte kommer.

Vi är i lite samma sits med några ur min m2bs släkt, dom meddelade att dom kommer att ringa och tala om hur dom ska göra 2 veckor innan vigseln(!), anledningen var ekonomi och eftersom dom inte visste hur dom har det med jobb. Det känns ju inte precis kul att vara hård och säga att dom måste bestämma sig NU men att få ihop ett bröllop är ju inte precis en liten sak.

GlamourKitten skrev 2009-05-05 22:23:16 följande:
    Jag har ett dilemma med en kompis..det är bara han kvar som inte svarat på OSA,som var i fredags, och han har fått 2 påminnelser, men han svarar varken i telefon, på mail eller på sms (fast han skriver statusuppdateringar osv på sin facebook). Vad ska man göra? Ta det som ett nej?Det är verkligen trist känns ju som att det är riktigt taskigt av honom att inte ens tacka nej på inbjudan liksom, men vi MÅSTE planera exakt hur mycket mat o tårta vi behöver NU.Sorry om jag drar ner stämningen, men vet inte vad jag ska göra?
  • MissDoe

Vad kul med ny klänning!! Min kära mamma håller på att sy min klänning för fullt nu, så förhoppningsvis ska den vara klar på söndag. *håller tummarna* Var och provade det som kommer att bli överdelen igår och jag tror att det satte igång alla tankar.. Har inte drömt en enda bröllopsdröm förrän inatt. Först vaknade jag och kunde inte somna om av alla tankar som snurrade och sen har jag drömt om ett helt katastrofalt bröllop resten av natten, det var nästan skönt att vakna i morse!

GlamourKitten skrev 2009-05-06 12:07:13 följande:
    tack för alla svar!ja jag mailade honom PÅ facebook 2 veckor sedan (plus 8 andra) för att påminna om OSA-datumet och nu har ju alla andra svarat, så det är ingen risk att han inte fått meddelandet. Han måste ju använda något kontaktmedel. Men jag anser väl att det är att bara räkna bort honom. Därmed sjunker han ju långt ner som vän också På den ljusa sidan har jag hittat en ny klänning!Jag köpte en kina-klänning i vintras men tyget visades vara alldeles för tunt, jag har tung byst så det hade aldrig hållit en hel dag. Nu gör jag en helvänding och byter från rött till silver med gnistrande diamanter
  • MissDoe

AAAAAAAAHHHHHHH! Jag tror att vårt värdpar är på väg att backa ur!!! Dom har inte sagt det rakt ut, men det märks på dom. Till saken hör att det hänt ganska mycket i deras liv sen dom tackade ja för nästan ett år sen så jag kan inte riktgt bli arg, jag förstår om dom inte orkar en sak till. Men liiiiiite panik har jag! Ska ringa min bonussyrra ikväll och höra om hon kanske kan ställa upp.. så håll tummarna för mig!

• MissDoe

Pust! Har äääääntligen klart att vi har ett värdpar (toastmasterpar för er som inte är från norrland ). Ja, eller snarare 3 värdpar.. Dom som först tackat ja hade tänkt dra sig ur pga ändrade hemförhållanden (inte skiljsmässa) så jag fick panik och ringde mina barndomsvänner som var lika stressade som oss andra. Men till slut så löste sig ju allt och ALLA ställde upp tillsammas, så att dom kan hjälpas åt och dela på uppgifterna. Blir lite annorlunda kanske, men vem har sagt att man måste göra som alla andra??

• MissDoe

Borsplaceringen är ääääääntligen klar! Alla 78 platser är fyllda så nu är det "bara" att färdigställa presentationerna av alla gäster..

• MissDoe

17 dagar kvar (om man räknar med dagen B).. ska träffa prästen på torsdag, inte en minut för tidigt om nån frågar mig och måste försöka få tag på vår kantor, för han verkar ha ramlat från jordens yta.. Har annars spenderat dagen med att fixa gästbok, lösnaglar, bröllopstrosor, ett par extra strumpbyxor, partyfeetinlägg till skorna, livförsäkring och ett renoveringslån tillsammans med blivande maken. Så nu återstår bara att räkna ihop hur mycket mat, dryck och snacks vi ska handla (och förhandla lite om priset), städa hela huset, försöka färdigställa gästpresentationerna, prata med vår köksa och föräldrarna till våra brudnäbbar... ja och så gå och lägga sig så man orkar göra nåt imorrn också..

• MissDoe

Grattis Miss Moneypenny!!

Twixiee: Kom du fram till något?? Gifter oss på midsommarafton och skulle såååå gärna vilja ha liiiite sol när vi ska ta fotona iaf.

Svar på tråden Juni 2009 nr 4