• envyme

Brun utan sol

Jag har väldigt känslig hy och får därför lätt utslag av vissa krämer. Testade för några år sedan brun utan sol men blev fläckig och ful, testade sedan Dove's för ngt år sedan men min kropp fick utslag av den..

Vet någon en bra bus-lotion att rekomendera? Solar solarium just nu vilket inte känns tryggt då vi har hudcancer i släkten.. Jag är även känslig mot morötter, kan det kanske vara en anledning till att jag inte tål alla bus? Det är väl ngt morotsämne i dem om jag minns rätt..? Aja, tacksam för svar i alla fall :)

• Svar på tråden Brun utan sol
  • anja1661

hahahah nu fattar jag vad bus-kräm är!!! hahah! lite slö!

krämerna innehåller kanske karoten? är det det du e känslig för?

• envyme

haha det är inte alltid så lätt ;) men jo... det är nog karoten som jag är känslig mot isåfall :S

anja1661 skrev 2009-04-24 23:03:23 följande:
    hahahah nu fattar jag vad bus-kräm är!!! hahah! lite slö! krämerna innehåller kanske karoten? är det det du e känslig för?
  • fingal62

Jag tror du ska satsa på en produkt från lite bättre märken än tex Dove. Märken som de säljer på hudvårdssalonger är oftare lite dyrare men funkar mycket bättre!
    De även till att skrubba kroppen (peeling) innan du tar på cremen, det gör att du får en jämnare brun färg som håller längre.
    Jag brukar köpa mina produkter på hudoteket.se de har bra märken och har väldigt bra kundsupport. Jag har för mig att de har hudterapeuter som svara på mail och telefon så du kan alltid fråga vad som bra för din hud. Speciellt bra om du har problem med vissa ämnen som kan finnas i produkter.
    Såg att de hade ett bra pris på en brun utan sol produkt här : www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=&artnr=51425WEBr&visa=1-200&Sort=Beskr&Visn=Sokresultat

Lycka till!

Svar på tråden Brun utan sol