bukettpriser
Vad kan man räkna med att en brudbukett kostar? En inte alltför liten med mest rosor och grönt i? Vad kan korsage (stavas det så?) kosta? Samt tärnbukett?
Vad kan man räkna med att en brudbukett kostar? En inte alltför liten med mest rosor och grönt i? Vad kan korsage (stavas det så?) kosta? Samt tärnbukett?
jag ska ha en vanlig bukett med endast rosor i ..några gröna blad runt och ett sidenband där jag håller...den kommer kosta mellan 1200-1500 kr ..det är normal pris vad jag har hört!!!
Det är såpass olika över landet att det är jättesvårt att svara på.
Men, räkna med att en bukett BÖRJAR på nen tusenlapp. mellan 1000-2000 är inte alls ovanligt här i sthlmsområdet.
Sedan är arbete, ental blommor, sorter osv faktorer som spelar in. Corsage kostar i de butiker jag jobbat 150-175 kr /st. Det beror på pilligheten, så det är en del jobb med dem.
Vi som bor på "landet" har beställt blommor till vårat bröllop och min bukett med rosor och pärlor kostar 800:-. Pojkarnas och makens 100:- st...
Jag ska ha en brudbukett med röda rosor, brudslöja, gröna blad och murgröna. Normalstor brudbukett.
+
Tärnbuket med tre röda rosor och lite grönt i+lite brudslöja.
+
Ros att ha i brlstfickan till min sambo, bestman och till de två brudnäbbarna.
Jag betalar under 1000 kr för allt.
Oj, det lät billigt! Var bor du?