• pija

Vinrött/vitt tema

Hjälp mig med min brudbukett.
    Jag ska ha vinrött/vitt tema på bröllopet och vill att buketten oxå ska gå i de tonerna. Vilka blommor är vinröda? Helst inte rosor, orkideer eller kallor. Buketten får inte kosta mer än ca 500:-

• Svar på tråden Vinrött/vitt tema
  • maalin

vinröda orchideer kanske? jag har dock ingen koll på priset när det gäller sånt. Freesia, Nejlikor & gerbera är ju andra tips :)

• galaxen

Varför inte gerbera eller germini?

• galaxen

Hur stor blir er bukett i omkrets? Har så svårt att bestämma storleken på min. Den kommer att vara rund med vendelarosor, brudslöja och hjärtan på tråd runt om. Är 20 cm för liten i omkrets?

• Corona

Ett fall för Passionsblomman the invincible?

• Jossebosse

Galaxen. Om du inte ska göra buketten själv så behöver du inte tänka på storleken. Floristen anpassar buketten efter dig och din klänning. Är du ändå osäker så prata med den som gör buketten.

• MV85

Nu vet jag inte var du bor... men efter att ha pratat mycket med Passionsblomma som är florist har jag lärt mig att brudbuketter brukar BÖRJA på 1000:- och kan sluta var som helst ovanför det... Så vill du ha en billig bukett ska du nog bara säga till din florist att "vinrött, och hest inte rosor o så ska den helst inte kosta mer än 500:-" så får du se om hon/han kan lösa det.

• MV85

*puffar upp tråden så fler kan hitta den*

• vita drömmar

ifall inte blomman är rätt från början så kan man väl färga dem? o då är det väl fritt att välja sort..

• MV85

vita drömmar skrev 2009-05-07 19:41:21 följande:

ifall inte blomman är rätt från början så kan man väl färga dem? o då är det väl fritt att välja sort..
    Inte alla blommor går att färga o få ett bra resultat... men det finns ju otroligt många blommor som finns i en röd variant.
  • passionsblomman

TS: Du ligger oerhört lågt i budget på din bukett och för att lösa den på ett bra sätt skulle du iallafall i stockholm få lov att ge väldigt stort spelrum för floristen att välja blommor utifrån vad som råkar finnas att få tag på för henne just för dagen och till mycket bra pris.
    det skulle kunna röra sig om blommor som Dahlia, Nejlika, Alstromeria eller Freesia exempelvis.

Du kan inte vänta dig något som helst extrajobb annat än att helt sonika knyta ihop blommorna för det priset, för det kommer bara att räcka till materialet. Det blir inget öveer till att lägga tid på att leta extra efter rätt blommor eller stå och finlira med buketten. ( om du nu inte bor på någon sådan där ort där det verkar vara helt gratis med blommor...)

MEN lämnar du väldigt fria häder, så visst kan du köpa en "över disk bukett" för en femhundring och få den i vitt och vinrött. Men du kan inte kräva ditten och datten i blomväg.

• pija

Tack så mycket för alla svar!
    Jag har lyckats få ett paketpris på blomsterlandet i Karlskrona. Min brudbukett, tärnbukett och 2 coursager för 1500:-. Känns kanon och buketterna är fiiina!!

• passionsblomman

Vad roligt! och nu låter det genast mer rimligt med priset-som ändå är ett väldigt bra pris vill jag bara tillägga! Grattis!

pija skrev 2009-05-11 17:59:08 följande:
    Tack så mycket för alla svar!Jag har lyckats få ett paketpris på blomsterlandet i Karlskrona. Min brudbukett, tärnbukett och 2 coursager för 1500:-. Känns kanon och buketterna är fiiina!!
Svar på tråden Vinrött/vitt tema