Snälla...
Har man varit otrogen i ett förhållande och man vill visa upp att man numer går att lita på måste man nog göra några avkall på den personliga friheten. Jag kan tycka att sitta ensam på krogen med en annan man inte är en lyx som man kan kosta på sig när man tidigare har varit otrogen, utan då gäller det bara att bevisa genom handling att man är värd att lita på. När förtroendet är ubyggt igen kan man ta ut svängarna lite mer.
Det är jätteviktigt att du känner att du kan lita på henne, för lyckas ni inte bygga upp förtroendet igen kommer det inte finnas något förhållande kvar att bygga på.
Har du förklarat för henne vad du skulle behöva för uppoffringar från hennes sida för att kunna bygga upp förhållandet igen? Att det har gått fyra år betyder kanske inte så mycket om hon under dessa fyra år har varit föräldraledig hela tiden. Det är ju nu när hon är "ute på marknaden" igen som hon behöver bevisa för dig att du kan lita på henne. Kan ni sitta ner och prata vettigt om det eller blir ni för upprörda? Jag föreslår att ni bokar tid hos en familjerådgivare för att få stöd när ni pratar med varandra.
Jag tycker att det låter som att du vill att det här ska fungera och det är ju en jättebra utgångspunkt!
Lycka till!