Info?
Behöver tips på vad som ska stå med i infobladet. Någon som har lust atthjälpa till?
Behöver tips på vad som ska stå med i infobladet. Någon som har lust atthjälpa till?
Det här kan stå med:
Boende
Kontaktpersoner
Osa
Barn eller inte
Vägbeskrivning
Parkering
Klädsel förtydling
Presenter (önskemål)
Finns säkert en massa annat att ta med, men har man även en hemsida kan man ju ta upp det mesta där. Vi tog själva bara med det viktigaste (kontaktpersoner, boende, vägbeskrivning)
Vi skrev vägbeskrivning till kyrkan, vilka bussar man kan ta etc. Sen lite som prästen sa som gästerna måste få veta (ang. riskastning, fotografering mm). Sen skrev vi också att tal ska anmälas till toastmaster+dennes mailadress.
Då vi har gäster som kommer från fem olika länder förutom Sverige ansåg vi det vara lämpligt att även upplysa om promillegränsen i Sverige och att man inte kan dricka vin och sen sätta sig och köra efteråt(vilket man gör i många andra länder).
Vi tog med det vi ville folk skulle se snarast i infobladet, se nedan. Resten hänvisade vi till vår hemsida. Där står bla önskelista, mer info om övernattning, vägbeskrivning, klädsel, kontaktpersoner,
Vi skrev så här i infobladet:
Gamla Slottet Bjärka-Säby ligger på landet ca 2 mil söder om Linköping. Önskar Ni övernatta i anslutning till Slottet, till ett förmånligt pris, så kontakta brudparet senast 30 maj för bokning. Mer information finns på hemsidan enligt nedan.
Vill Ni glädja oss genom att bidra med något inslag till festen såsom tal, spex, sång etc så meddela vår toastmaster Förnamn Efternamn innan bröllopet för att underlätta planeringen av kvällen. Telefon XX-XXXXXXX
Till det begränsade antal platser som finns kring borden har vi prioriterat att bjuda våra vuxna vänner. Bebisar som behöver ammas under kvällen är så klart välkomna.
Gå in på vår bröllopshemsida så hittar Ni ytterligare viktig information: www.XXXXXX
Ååh, Bjärka-Säby, där hade våra kompisar sin bröllopsfest i pingst förra året. Såå fint ställe!
Tack så mycket för tipsen!!!