• Fröken Strössel

Vigselförättare Ängelholm

Vi ska gifta oss borgligt i närheten av Ängelholm. Någon som kan rekomendera en vigselförättare där? Tar tacksamt emot råd och erfarenheter av de olika vigselförättarna. Dessa är utsedda tom nästa år:

Birgitta Eltéus (m)
    Ebbe Nilsson (s)
    Eva Wahlgren (v)
    Margareta Törnquist (kd)
    Eva Kullenberg (fp)

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Vigselförättare Ängelholm
  • Fröken Strössel

Jag puffar igen

• Jeanette1982

Hej!

Vi ska gifta oss borgerligt i Munka Ljungby till sommaren och har varit i kontakt med Birgitta Elteus. Då vi inte gift oss än så vet jag inte om hon är bra men hon verkade väldigt bra och öppen för ideer. jag berättade tex att vi ska ha musik och sånger m.m vilket hon tyckte verkade trevligt. Hon hade vigt par både till bolibompa och lady in red..... fast vi kör nog något lite mer traditionellt.

• Fröken Strössel

Hej Jeanette!

Tack för svar, väldigt positivt att hon är öppen för att göra det personligt!

Hur tidigt kunde ni boka hemme?

Ska ni gifta er på Heagården?

• Jeanette1982

Hej!

Ja, vi ska gifta oss på Heagården i slutet av juli. Jag tror vi bokade henne redan i februari om jag inte minns helt fel. Jag pratade med henne idag igen för att få hennes mailadress för att skicka över vårt förslag till vigseltal, men hon hade ingen mailadress (fniss) däremot ett faxnummer! Hon är lika glad varje gång och tyckte det var bra att jag skickade över vigseltalet innan. Hon skulle iväg på något i veckan men lovade att återkomma efter det.

• Fröken Strössel

Det låter jättebra!

Vi ska också gifta oss på Heagården, verkligen helt underbart där tycker jag. Så himla fint! Ska ni gifta er i trädgården?

• Jeanette1982

ja, vi ska gifta oss i trädgården. Får väl bestämma exakt var när det närmar sig så man ser var det är finast just då med blommor och sånt.

• Cin83

Hejsan!
    Vi har pratat med Eva Wahlgren och hon var väldigt trevlig :) Hon erbjöd sig att komma hem till oss för att gå igenom hur vi ville ha vigselakten och vilken musik och om vi skulle ha några löften och så. Jag bokade henne i söndags och vi gifter oss den 29/8.

Kram kram

• Fröken Strössel

Tack för tipset Cin83!

• Stjärnblomma

Vi hade Eva Wahlgren när vi gifte oss förra året och hon var jättegullig. Kändes som att hon engagerade sig och inte bara gjorde ett jobb. Inga problem att vara utomhus. Hon träffade oss lite innan för att höra hur vi ville ha det, och så fick vi berätta lite om oss själva. Under vigseln höll hon ett fint tal som hon skrivit där hon vävt in detaljer om oss.

Svar på tråden Vigselförättare Ängelholm