• LoLo

Snygga avecglas i plast

Var i hela friden kan man hitta snygga plastglas i 08-området, glas som kan användas till avec? Det vill säga små glas, men ändå inte snapsglas? Skall ha det till whiskey och likör, konjaken serveras i "vanliga" kupor. Tänker servera "fyror" dvs 4cl av vardera sorten.

Någon?

• Svar på tråden Snygga avecglas i plast
  • Lotten

Har du tittat i butiken på Sveavägen som har alla möjliga typer av servetter, ballonger och serpentiner?

Annars kanske du kan hyra från någon cateringfirma?

IKEA kan kanske ha något riktigt billigt som kan passa?

Hmmmm... kommer jag inte på något mer.
    / L

• A-S

Köpte små plastavecglas på fot (4cl) på Överskottsbolaget men har även sett på COOP-forum. Detta är visserligen i Göteborg men det borde väl finnas även i Stockholm.

Lycka till med letandet!
    /A-S

• LoLo

Tack för er hjälp men..
    Hm, de glas som Le Carterie har är antingen snaps glas eller 12,5cl. Snapsglasen som de har är snygga och man kan anv de till likörglas, men de kan man inte servera whiskey i.. *suck* Och de andra är så pass stora att det ser fjantigt ut med en fyra i. *funderar om det verkligen gör det eller om de är okay*

Skall kolla på ÖB också, och IKEA och Coop.. Eftersom vi gifter oss på annan ort och har redan hyrt champagneglas o konjakskupor vill vi inte hyra mer glas.

Andra förslag? Tack!!!

• Isolde

Har du kollat på PrisXtra? Där har jag ibland sett lite olika former på plastglas. "Min" butik är den på Norra Stationsgatan, men de finns också i bl.a. Kungens Kurva.

• Jungfrun

Vi köpte på Ö&B, mycket bra glas till bra pris.

• LoLo

Isolde! Tack för tipset, det är "min" butik också, så jag får väl traska dit imorgon och se vad de har! Får väl ta en sväng ut till ÖB också.. :)

Svar på tråden Snygga avecglas i plast