• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Oupsie - vi fick en lista på vingårdar värda att besöka av makens chef igår. Ska försöka hinna botanisera mig lite på internet gällande vin innan vi åker. Kan inte mycket och dricker nästan aldrig Kaliforniskt.

• Lapinette

Så vilka blir vi på lunchen idag?
    - snaily
    - koko
    - Frejis
    - Telis

Har jag glömt någon (förutom mig själv)?

• Oupsie
    Tinga skrev 2009-07-07 10:23:57 följande:
    Koko - hej, hej! Vad taskigt att er granne "snodde" "ert" namn mitt framför näsan på er! Det känns ju som att omgivningen kommer att tro att man kopierar rakt av om man väljer samma namn, även om man haft det på sin lista länge.
    Ja, verkligen. Och ingen vill ju vara en "härm-apa" oavsett om man tänkt på en sak hur länge som helst själv.

Angående att man hellre vill ha ett kön än ett annat. Tror ni inte att det kan ha göra med vad man är "van vid". Är man själv tjej har man kanske lättare att identifiera sig med en tjej än med en kille?
  • Oupsie
    Lapinette skrev 2009-07-07 10:34:11 följande:
    Oupsie - vi fick en lista på vingårdar värda att besöka av makens chef igår. Ska försöka hinna botanisera mig lite på internet gällande vin innan vi åker. Kan inte mycket och dricker nästan aldrig Kaliforniskt.
    Vad bra. Det kan vara skönt med lite tips och undvika att göra samma "misstag" som någon annan gjort innan en själv. Internet är toppen för att ta reda på om saker och ting verkligen är värda att se. Hur klarade man sig innan Internet egentligen...

Hur länge ska ni vara borta?
  • _koko_

nenne - Har faktiskt en kompis som också stavar med C (dock ett annat namn), och han får såklart oftast heta 'S...'

Tinga - Eller hur! Fattar inte att de lyckades välja just det namnet?!!! Hur är det med barnen, mår Piff (förlåt om jag blandat ihop dem) bättre?

Oupsie - Det finns nog många orsaker till varför man hellre vill ha det ena eller andra könet, och den du nämner är säkerligen en av dem. Men när barnet väl kommer är det ju en personlighet snarare än ett kön man lär känna.

lappis - Tror du har full koll på vilka som ska luncha idag. Roligt ska det bli! Och nu är det ju betydligt ljusare ute än i morse också!

• Lapinette

I vissa länder så stavar man ju med C fast det uttalas som K. I Italien använder man inte K överhuvudtaget. Så själv har jag inga problem med C-stavningar.

• viktualia

Några dystra toner från Vickan - imorse tokspydde jag. Insåg att idén att förflytta sig 7 mil inte var nån höjdare och alltså har jag sjukskrivit mig från jobbet. Det här illamående är svårförutsägbart minst sagt... tog en tablett igår kväll för att må bättre imorse... sure...

Så nu oroar jag mig nåt hemskt för att semesterplaner och höstens jobbplaner ska vara i fara. Tur att jag ska till bm på måndag....

FruLlis - tungt med första tiden med sonen, men troligen är det BRA att du vill ta tag i gamla hjärnspöken och att du gör det! Problemet med sådana spöken är att de bara kan vädras och sen sorteras när man själv är mottaglig för det. Och det sker tyvärr INTE alltid vid en tidpunkt som passar varken en själv eller omgivningen bra. Så jag håller alla tummar och skickar alla kraftreserver (som just nu är lite klena) till maken och dig för att ni ska klara detta!! *kram på dig gosgumman*

Tönt - men du är ju för rolig... fniss.. problemet är ju att du inte fattat att du har en viktig roll här.... kan vi inte säga att du ska logga in nån gång i veckan i alla fall???

• Lapinette

Fast i Italien beror det på vilken vokal som kommer efter C om det är hårt och uttalas som K eller S.

• Lapinette

Vickan - stackare! Troligen går ju illamåendet över om några veckor så du kan återgå till livet.

• Telis

Carl kan ju stavas med C utan att någon säger Sarl. Fast Kevin går fetbort oavsett om det är med K eller C.

Svar på tråden Livets stora och små frågor