• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Frullan, grattis igen till lill-Roffe och till en bra psykolog! Hoppas att du mår bättre snart!

Jag har tagit med en extratröja till lunchen så att jag inte ska frysa ihjäl. Det ska bli mysigt att se er!

• Oupsie

Vad jobbigt Vickan. Hoppas att illamåendet snart går över.

• Tinga

Koko - nja, det är väl sådär med Piff. Igår kräkte han åtta gånger, vilket ju är mindre än de ca 15 han låg på i förra veckan, men fortfarande alldeles för många. Vi håller på att diskutera med neo nu om det kan vara så att kräkningarna beror på mjölkproteinallergi (tack för tipset, Mrs B! ) och hur vi isåfall går vidare. Allting kompliceras dessutom av att vi på måndag åker på tre veckors semester utomlands, så vi har inte så mycket tid att vinka på.

Vi har funderat på om vi skulle ställa in resan, men samtidigt känner vi att vi verkligen vill komma iväg. Att spendera hela semestern i en halvt ihoppackad lägenhet (vi flyttar ju i början av augusti) känns inte alls kul. Jag känner också att jag behöver lite miljöombyte, och det underlättar ju en del när man bor på hotell och inte behöver bekymra sig om att fixa mat till oss vuxna och sådär. Vissa saker blir såklart besvärligare, som tvätt t ex, men det är inte omöjligt att lösa.

• Telis

Det är svårt det här med namn, jag har längsta listan på tjejnamn och älskar allihopa men på killnamnssidan är det nästan tomt. Där har jag bara ett fåtal namn och allihopa har jag krystat fram högst motvilligt (det var ju ett passande uttryck) och inget är så där så att jag verkligen älskar det heller.

• Lapinette

Tinga - har ni bokat hus/hotell och hur ser rutten ut?

Telis - jag har satt på mig höstkläder idag.

• Lapinette

Telis - samma för mig! Tjejnamn no problemas medan killnamn är supersvåra.

• Oupsie

Hej Telis, jag har kollat upp vad som gäller för sim-korten. Du får räkna på om du tycker att ni har någon nytta av dem eller ej.

Våra kort gäller fram till den 16 september. Om man inte fyller på innan "expiration date" har man fortfarande 60 dagar på sig att fylla på kontot innan det stängs av. Den lägsta påfyllningen är 15 dollar.

Det billigaste alternativet för oss var att köpa en telefon med ett simkort i för 15 dollar och sen var man tvungen att fylla på med minst 25 dollar för att kunna ringa med den. Det kostar 1 dollar varje dag som man använder telefonen, oavsett hur mycket eller lite. Ringer man inom AT&T (operatören) så ringer man gratis mellan varandra men man får betala om man ringer till andra operatörer. SMS kostar 20 cent per skickat och 20 cent per mottaget SMS (25 cent om man skickar till Sverige t ex). Så för vår del har det alltså kostat 1 dollar per dag då vi bara ringt till varandra.

Vi har haft simkorten i våra vanliga mobiler men det medföljde två Nokiatelefoner till korten om ni vill ha dem. Enligt säljaren så var det inte säkert att våra telefoner fungerar i alla städer i USA eftersom vi har ett annat system än vad de har??

• Lapinette

Ja, jag har lovat Telis att skriva där också men jag är så totalt ofokuserad att jag inte fått ihop vår Kalifornienrutt på en A4.

• Oupsie

Telis igen, såg att du skrev att ni skulle till Las Vegas istället för vin-gårdar. Har ni varit i Las Vegas innan? Jag har varit en hel del i Vegas om du vill ha lite tips?

Svar på tråden Livets stora och små frågor